افسر پلیس لندن به چند مورد تجاوز جنسی و تعرض به زنان اعتراف کرد

عکس دیوید کریک، افسر تعلیق‌شده پلیس لندن
عکس دیوید کریک، افسر تعلیق‌شده پلیس لندن Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

پرونده این افسر پلیس از سوی دادستانان یکی از «تکان‌دهنده‌ترین» پرونده‌ها علیه یکی از افسران پلیس لندن توصیف شده است. بنا به گزارش‌‌ها دیوید کریک، افسر ۴۸ ساله پلیس لندن ارتکاب ۴۹ مورد جرم از جمله ۲۰ مورد تجاوز جنسی را پذیرفته است.

آگهی

یک افسر پلیس لندن، پایتخت بریتانیا روز دوشنبه اعتراف کرد که به بیش از ده زن تجاوز جنسی کرده و یا آنها را مورد تعرض جنسی قرار داده است.

پرونده این افسر پلیس از سوی دادستانان یکی از «تکان‌دهنده‌ترین» پرونده‌ها علیه یکی از افسران پلیس لندن توصیف شده است. بنا به گزارش‌‌ها دیوید کریک، افسر ۴۸ ساله پلیس لندن ارتکاب ۴۹ مورد جرم از جمله ۲۰ مورد تجاوز جنسی را پذیرفته است. او همچنین به تعرض جنسی، تلاش برای تجاوز جنسی و انجام بازداشت‌های بی‌پایه و اساس اعتراف کرده است. 

دیوید کریک در سال ۲۰۰۱ به عنوان افسر پلیس لندن مشغول به کار شد. اداره پلیس لندن از قربانیان جرایم روی داده عذرخواهی کرده است. 

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

شماری از این قربانیان دیوید کریک را به ۹ مورد تجاوز جنسی و ارتکاب دیگر جرایم بین سال‌های ۲۰۰۱ تا ۲۰۲۱ متهم کرده بودند. دیوید کریک در سال ۲۰۲۱ به دنبال طرح این ادعاها علیه او بازداشت و از کار تعلیق شد. 

پلیس لندن ضمن «ویرانگر» خواندن پرونده دیوید کریک بابت عدم تعلیق او پیش از سال ۲۰۲۱ عذرخواهی کرده است. یکی از مسئولان پلیس لندن گفت: «ما باید زودتر متوجه الگوی رفتارهای او که با سوءاستفاده همراه بود می‌شدیم. فرصت‌هایی که برای حذف او از سازمان وجود داشت به همین دلیل از دست رفت.»

به گفته پلیس لندن دیوید کریک در سایت‌های دوستیابی یا گردهمایی‌ها با استفاده از موقعیت خود به عنوان افسر پلیس اعتماد زنان را جلب می‌کرد. 

صادق خان، شهردار لندن در واکنش به این پرونده گفت که «منزجر و وحشت‌زده» شده است. وی بر لزوم تحقیق درباره نحوه ارتکاب جرایم و تداوم فعالیت دیوید کریک در دوره‌ای طولانی تاکید کرد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

مردانی که در مراكش به یک دختر ۱۱ ساله تجاوز کردند در مجموع به ۴۰ سال حبس محکوم شدند

شکایت یک زن از مایک تایسون؛ «او به من در خودروی لیموزینش تجاوز کرد»

بزرگترین حکم قضایی اشتباه در بریتانیا؛ مجرم اصلی در کلاهبرداری اداره پست که بود؟