اعتراضات ایران؛ تعطیلی انجمن ایران‌شناسی فرانسه در تهران و نگرانی‌ها از احتمال اعدام معترضان

عکس آرشیوی از تجمع اعتراضی ایرانیان در نروژ
عکس آرشیوی از تجمع اعتراضی ایرانیان در نروژ Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

آخرین اخبار و گزارش‌های مرتبط با اعتراض‌ها در ایران در روز پنجشنبه ۱۵ دی (۵ ژانویه) را می‌توانید در این صفحه پیگیری کنید.

آگهی

اعتراضات ایران درحالی به واپسین روزهای هفته شانزدهم خود می‌رسد که نگرانی‌ها از احتمال اعدام قریب‌الوقوع معترضانی که دیوان عالی کشور حکم آن‌ها را تایید کرده، در حال افزایش است. رابرت مالی، نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا با توئیتی از مهدی محمدی‌فرد و محمد بروغنی، دو معترض محکوم به اعدام حمایت کرد. همچنین هلگ لیمبورگ، نماینده پارلمان آلمان و کفیل سیاسی محمد مهدی، از بازداشت‌شدگان اعتراضات جاری که به اعدام محکوم شده است، در نامه‌ای به سفیر ایران در برلین خواهان آزادی محمد مهدی کرمی شد.

واکنش‌ها به کاریکاتورهای هفته‌نامه شارلی ابدو از علی خامنه‌ای همچنین ادامه دارد. روز گذشته وزارت خارجه ایران، نیکلاس رش سفیر فرانسه را در همین رابطه احضار کرد.

ترانه علیدوستی، بازیگر سینما روز گذشته به قید وثیقه آزاد شد و جمعی از هنرمندان سینما، دوستان و همکارانش برای استقبال از او جلوی زندان اوین رفتند. آزادی او با واکنش‌های گسترده بین‌المللی همراه بوده است. 

اعتراضات شبانه همچنان در نقاط مختلف کشور ادامه دارد. معترضان تجمع‌های پراکنده برگزار می‌کنند و همچنین از پشت پنجره منازل شعار سر می‌دهند. بنا بر ویدوهای منتشر شده، شب گذشته در محله‌های غربی تهران همچون شهرآرا و جنت آباد شعارهایی چون «مرگ بر دیکتاتور» از پنجره خانه‌ها شنیده می‌شد. 

 آخرین اخبار و گزارش‌های مرتبط با اعتراض‌ها در ایران در روز پنجشنبه ۱۵ دی (۵ ژانویه) را می‌توانید در این صفحه پیگیری کنید.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

گفتگوی اختصاصی؛ کمیته حقیقت یاب سازمان ملل درباره ایران چیست و چگونه عمل می‌کند؟

دانمارک مرد ۳۳ ساله‌ای را به تلاش برای اعمال خشونت علیه سفیر ایران در کپنهاگ متهم کرد

توئیت جنجالی سفیر سوئیس در تهران؛ نادین لوزانو به وزارت خارجه ایران احضار شد