جام جهانی ۲۰۲۲ قطر روز نهم؛ برزیل و پرتغال صعود به مرحله یک هشتم را نهایی کردند

صعود برزیل و پرتغال به مرحله یک هشتم جام جهانی قطر
صعود برزیل و پرتغال به مرحله یک هشتم جام جهانی قطر Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

پرتغال با برتری مقابل اروگوئه پس از فرانسه و برزیل به سومین تیم حاضر در این مسابقات تبدیل شد که با کسب ۶ امتیار به مرحله حذفی صعود کردند.

آگهی

دیدارهای مرحله گروهی مسابقات فوتبال جام جهانی ۲۰۲۲ قطر روز دوشنبه با برتری تیم‌های برزیل، غنا و  پرتغال مقابل حریفانشان و تساوی دو تیم کامرون و صربستان به پایان رسید.

در نخستین مسابقه از نهمین روز این مسابقات دو تیم کامرون و صربستان به مصاف هم رفتند که این دیدار در نهایت با نتیجه تساوی ۳ بر ۳ به پایان رسید.

شیرهای رام نشدنی در همان دقایق ابتدایی بازی روی یک ضربه ایستگاهی توسط ژان شارل کاستلتو، مدافع خود به گل رسیدند اما موفق نشدند این برتری را در وقت‌های اضافی نیمه اول حفظ کنند.

تیم ملی صربستان دو بار در دقایق یکم و سوم وقت‌های اضافه نیمه نخست به ترتیب توسط استراینیا پاوولویج و سرگی میلینکوویچ ساویچ دروازه کامرون را باز کرد تا با برتری نسبت به حریف به رختکن برود.

صرب‌ها نیمه دوم را نیز با گلزنی آغاز کردند و خیلی زود در دقیقه ۵۳ توسط الکساندر میتروویچ به گل رسیدند. تیم ملی کامرون که دیگر چیزی برای از دست دادن نداشت پس از این دریافت گل سوم بر فشارحملات خود افزود و در نهایت موفق شد دو بار در دقایق ۶۳ و ۶۶ توسط وینسنت ابوبکر، یار تازه به میدان آمده و نیز اریک ماکسیم چوپو موتینگ گلزنی کند.

تساوی در این دیدار از دور دوم رقابت‌ها میان تیم‌های حاضر در گروه G مسابقات در واقع دستاورد چندان مثبتی برای هیچیک از دو تیم به همراه نداشت.

کامرون و صربستان هر یک در حال حاضر با یک باخت و یک تساوی از دو مسابقه و کسب یک امتیاز پایین‌تر از برزیل و سوئیس در جایگاه سوم و چهارم جدول این گروه جای دارند.

Manu Fernandez/Copyright 2022 The AP. All rights reserved
ژان شارل کاستلتو، زننده نخستین گل کامرون در انتهای مسابقه با صربستان از فرط خستگی روز زمین دراز کشیدManu Fernandez/Copyright 2022 The AP. All rights reserved

صعود برزیل با تک گل سه امتیازی کاسمیرو

در ادامه دیدارهای گروه G تیم ملی برزیل موفق شد با برتری مقابل سوئیس و کسب شش امتیاز از دو مسابقه نخست، صعود خود را به مرحله یک هشتم نهایی مسجل کند.

زرد و سبز پوشان برزیلی که نیمار ستاره خود را به دلیل مصدومیت در این دیدار به همراه نداشتند همانند دیدار نخست برتری کاملا محسوسی نسبت به حریف در میدان داشتند و نشان دادند که از بخت‌های اصلی فتح جام در این مسابقات به شمار می‌روند.

سلسائو که در دیدار نخست صربستان را از پیش رو برداشته بود از همان ابتدای مسابقه مقابل سوئیس متوجه شد با چه حریف سرسختی مواجه شده است.

شاگردان تیته در نیمه نخست نتوانستند از برتری محسوس خود مقابل حریف به خوبی استفاده کنند اما در نیمه دوم با ضربه مهلک و تماشایی کاسمیرو، هافبک توانا و سرشناس خود در دقیقه ۸۳ به تک گل پیروزی بخش این مسابقه و کسب سه امتیاز لازم برای قطعی شدن صعود به مرحله یک هشتم نهایی دست یافتند.

Darko Bandic/Copyright 2022 The AP. All rights reserved
لحظه به ثمر رسیدن گل کاسمیروDarko Bandic/Copyright 2022 The AP. All rights reserved

برزیل در ابتدای نیمه دوم توسط وینیسیوس جونیور موفق شده بود دروازه سوئیس را باز کند اما داور به دلیل خطای آفساید این گل را مردود اعلام کرد.

برزیلی‌ها که در این مسابقه ۵۴ درصد مالکیت توپ و ۲ موقعیت بزرگ گلزنی داشتند هم اینک با ۶ امتیاز و بدون گل خورده در صدر گروه G قرار گرفته‌اند.

غنا کام‌بک کره را ناکام گذاشت

تیم‌های ملی غنا و کره جنوبی در دومین دور از رقابت‌های گروه H به مصاف هم رفتند که این دیدار در نهایت با برتری نماینده آفریقا به پایان رسید.

کره جنوبی که شروع نسبتا بهتری نسبت به حریف آفریقایی در ابتدای مسابقه داشت اواسط نیمه نخست به فاصله ۱۰ دقیقه در دقایق ۲۴ و ۳۴ دو بار از روی ضربات ایستگاهی دروازه‌اش باز شد.

شاگردان بنتو اما در نیمه دوم به خود آمدند و موفق شدند به فاصله سه دقیقه در دقایق ۵۸ و ۶۱ توسط سونگ جو کیو، مهاجم خود به گل برسند و بار دیگر به بازی برگردند.

این تلاش اما در دقیقه ۶۸ با گلزنی مجدد محمد قدوس، ستاره غنا در این مسابقه ناکام ماند و کره‌ای‌ها پس از دریافت گل سوم دیگر نتوانستند نتیجه بازی را تغییر دهند.

کره جنوبی با این باخت بواسطه ۱ امتیاز کسب شده در تساوی مقابل اروگوئه در انتهای جدول گروه H قرار گرفت تا پیش از آخرین مسابقه مرحله گروهی مقابل پرتغال بخت چندان زیادی برای صعود نداشته باشد.

آگهی
Lee Jin-man/Copyright 2022 The AP. All rights reserved
بازیکنان تیم ملی کره جنوبی به رغم باخت مقابل غنا مورد تشویق هوادارانشان واقع شدند و در پایان بازی از حمایت آنها تشکر کردندLee Jin-man/Copyright 2022 The AP. All rights reserved

پرتغال با برتری مقابل اروگوئه جواز صعود دریافت کرد

دیگر دیدار انجام شده در چارچوب مسابقات دور دوم رقابت‌های گروه H میان پرتغال و اروگوئه به قضاوت علیرضا فغانی و یک تیم داوری ایرانی انجام شد که در نهایت با پیروزی ۲ بر صفر یاران کریستیانو رونالدو به پایان رسید.

هر دو گل این مسابقه را برونو فرناندز برای تیم ملی پرتغال به ثمر رساند تا این تیم پس از این دیدار با کسب ۶ امتیاز پس از فرانسه و برزیل سومین تیم صعودکننده به مرحله یک هشتم نهایی لقب بگیرد.

گل نخست تیم ملی پرتغال در دقیقه ۵۴ توسط ستاره این مسابقه یعنی برونو فرناندز به ثمر رسید و گل دوم نیز از روز نقطه پنالتی توسط همین بازیکن وارد دروازه اروگوئه شد. پرش کریستیانو رونالدو روی ضربه ارسالی فرناندز که به گل نخست منجر شد تنها شاید به گمراه کردن دروازه‌بان تیم حریف کمک کرد. 

Petr David Josek/Copyright 2022 The AP. All rights reserved
لحظه به ثمر رسیدن گل پرتغال که با سانتر برونو فروناندز و پرش رونالدو حاصل شدPetr David Josek/Copyright 2022 The AP. All rights reserved

شاگردان فرناندو سانتوس بدین ترتیب هر دو مسابقه نخست خود را در مرحله گروهی با پیروزی پشت سر گذاشتند و نتیجه دیدار سوم مقابل کره جنوبی تاثیری در روند صعود آنها نخواهد داشت.

توییتر یورونیوز فارسی را دنبال کنید

آگهی
هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

بازگشت روماریو به زمین فوتبال؛ ستاره برزیلی هم‌بازی پسرش می‌شود

شگفتی‌سازی تیم ملی نوجوانان ایران ادامه می‌یابد؟ انگلستان دومین حریف ایران در جام جهانی

واکنش‌ها به اسطوره فوتبال جهان؛ «پله رفته است اما جادویش باقی می‌ماند»