نشان شجاعت آکسی در سال ۲۰۲۲ به رئیس جمهوری اوکراین و روزنامه‌نگار ایرانی اهدا شد

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین
ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

نشان شجاعت آکسی هر سال به دو برگزیده از میان زنان و مردان فعال در راه آزادی و دموکراسی اعطا می‌شود. این جایزه پیشتر به جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد سعودی و جو بایدن، رئیس‌ جمهوری فعلی آمریکا، اهدا شده بود.

آگهی

نشان شجاعت «آکسی» (Oxi Courage Awards) در سال ۲۰۲۲ به ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌ جمهوری اوکراین و مسیح علی‌نژاد، روزنامه‌نگار ایرانی تعلق گرفت.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌ جمهوری اوکراین، در مراسم دریافت این جایزه معتبر که شامگاه پنج‌شنبه در موسسه صلح آمریکا در واشنگتن برگزار شد، با ارسال پیام ویدئویی ضمن اشاره به استفاده از پهپادهای ایرانی از سوی روسیه برای هدف قراردادن غیرنظامیان، گفت: «وقتی آزادی و حقوق بشر در جایی از دنیا زیر سوال برود، در واقع به معنای تهدید این اصول و ارزش‌ها در سراسر دنیاست.»

آقای زلنسکی همچنین خواستار شجاعت در ایستادگی مقابل حکومت‌هایی شد که به تعبیر او «مرگ و نفرت» خلق می‌کنند. 

خانم علی‌نژاد نیز با تقدیم جایزه‌اش به زنان شجاع ایران از دولت‌های غربی خواست تا مانع از عادی شدن رفتار خامنه‌ای و پوتین شوند. 

نشان شجاعت آکسی هر سال به دو برگزیده از میان زنان و مردان فعال در راه آزادی و دموکراسی اعطا می‌شود. این جایزه پیشتر به جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد سعودی و جو بایدن، رئیس‌ جمهوری فعلی آمریکا، اهدا شده بود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

امیرسالار داودی، وکیل زندانی در ایران برنده جایزه حقوق بشری وکلای اروپا شد

اتهام تلاش برای ربودن مسیح علی‌نژاد؛ تهران آن را مضحک دانست و واشنگتن محکوم کرد

تحریم‌ها و تردیدها در سفر زلنسکی به واشنگتن؛ برآورد آمریکا از زمان به عقب افتادن نوسازی ارتش روسیه