کمبود نیروی کار؛ استرالیا سقف پذیرش مهاجران دارای مهارت را به ۱۹۵ هزار نفر افزایش داد

استرالیا سقف پذیرش مهاجران دارای مهارت را تغییر داد
استرالیا سقف پذیرش مهاجران دارای مهارت را تغییر داد Copyright کانوا پرو
Copyright کانوا پرو
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

استرالیا سقف پذیرش مهاجران دارای مهارت را با هدف جبران کمبود نیروی کار در بخش‌های مختلف افزایش داد.

آگهی

استرالیا سقف پذیرش مهاجران دارای مهارت را با هدف جبران کمبود نیروی کار در بخش‌های مختلف افزایش داد.

کلر اونیل، وزیر کشور استرالیا در آخرین روز برگزاری اجلاس دو روزه «مشاغل و مهارت‌ها» در کانبرا از افزایش سقف پذیرش مهاجران خارجی دارای مهارت در سال مالی ۲۰۲۳-۲۰۲۲ از ۱۶۰ هزار نفر به ۱۹۵ هزار نفر خبر داد.

به گفته او، بر اساس تصمیم جدید دولت استرالیا زمینه برای ورود هزاران مهندس و پرستار به کشور فراهم خواهد شد.

خانم اونیل همچنین گفت که مناطق استرالیا در سال مالی ۲۰۲۳-۲۰۲۲، حدود ۳۴ هزار مهاجر دائم را پذیرش خواهند کرد که نسبت به سال گذشته ۹ هزار نفر افزایش نشان می‌دهد. همچنین به گفته او، فرصت‌های تحت حمایت ایالت‌ها از ۱۱ هزار به ۳۱ هزار افزایش پیدا خواهد کرد.

بر اساس اعلام وزیر کشور استرالیا، دولت این کشور تمرکز خود را از مهاجرت موقت به مهاجرت دائمی تغییر داده است. به این ترتیب فارغ‌التحصیلان خارجی اجازه پیدا می‌کنند که برای مدت طولانی‌تری در استرالیا بمانند و کار کنند.

تخصیص بودجه جدید برای تسریع در پردازش پرونده متقاضیان ویزا

اندرو گیلز، وزیر مهاجرت استرالیا هم از تخصیص ۳۶ میلیون و ۱۰۰ هزار دلار بودجه برای استخدام ۵۰۰ کارمند جدید برای تسریع در پردازش پرونده متقاضیان ویزا که اینک تعدادشان به ۹۰۰ هزار نفر رسیده است، خبر داد.

رهبران برجسته سیاسی، بازرگانان و اتحادیه‌های کارگری و صنفی استرالیا در اجلاس دو روزه «مشاغل و مهارت‌ها» که از اول سپتامبر در کانبرا برگزار شد، شرکت داشتند.

شرکت‌کنندگان در این اجلاس علاوه بر تغییرات در میزان پذیرش مهاجر دارای مهارت، با تخصیص ۶۷۹ میلیون دلار بودجه برای مکان‌های آموزش مهارتی، کاهش محدودیت‌ها در قراردادها و انعطاف‌پذیری بیشتر برای اجازه به دانشجویان بین‌المللی موافقت کردند.

هدف از افزایش سقف پذیرش مهاجران، کاهش مشکلات شرکت‌های استرالیایی در تامین امنیت کارکنانشان عنوان شده است. بنا به گزارش‌ها، نرخ بیکاری استرالیا ۳.۴ درصد است و پیش‌بینی می‌شود که این رقم بیشتر هم کاهش یابد.

پیش از آغاز همه‌گیری بیماری کرونا در سال ۲۰۲۰، دست‌کم ۴۰۰ هزار دانشجوی خارجی و ۲۵۰ هزار کارگر فصلی در استرالیا هر ساله پذیرش می‌شدند اما با اجرای قرنطینه در این سال، این روند به شدت آسیب دید.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

استرالیا سرانجام در ماه فوریه مرزهای بین‌المللی خود را بازگشایی کرد اما روند مهاجرت به این کشور هنوز به سطح پیش از همه‌گیری کرونا بازنگشته است، موضوعی که باعث کمبود نیروی کار در استرالیا شده است.

دولت استرالیا پیشتر اعلام کرده بود که سقف پذیرش مهاجران دارای مهارت در سال مالی ۲۰۲۳-۲۰۲۲ را از ۷۹ هزار و ۶۰۰ نفر به ۱۰۹ هزار و ۹۰۰ نفر افزایش داده است.

همچنین بر اساس تصمیم اتخاذ شده، از سال ۲۰۲۲ تا سال ۲۰۲۳ سقفی برای تعداد ویزاهای ازدواج وجود نخواهد داشت.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

استرالیا برای شناسایی مخفیگاه یک مظنون هندی جایزه ۶۳۳ هزار دلاری تعیین کرد

«شانسِن‌کارته»؛ شرایط و فرصت جدید کاریابی در آلمان برای مهاجران

آیا آنلاین شدن روند درخواست ویزای شنگن به نفع متقاضیان سفر به اروپا خواهد بود؟