گانتس در آمریکا: حتی با احیای برجام گزینه نظامی علیه ایران باید روی میز بماند

بنی گانتس، وزیر دفاع اسرائيل
بنی گانتس، وزیر دفاع اسرائيل Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

وزیر دفاع اسرائيل که برای دیدار با مقام‌های عالیرتبه آمریکا به واشنگتن سفر کرده می‌گوید حتی در صورتی که برجام احیا شود همچنان باید گزینه حمله نظامی به ایران روی میز باقی بماند.

آگهی

بنی گانتس، وزیر دفاع اسرائيل در دیدار با جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا بر لزوم حفظ تهدید حمله نظامی به عنوان یکی از گزینه‌های روی میز برای مقابله با پیبشرفت برنامه‌های هسته‌ای ایران تاکید کرد. 

آقای گانتس که برای دیدار با مقام‌های ارشد آمریکایی به واشنگتن سفر کرده همچنین تاکید کرد که حتی در صورت حصول به توافقی جدید با آمریکا باید گزینه حمله نظامی همچنان روی میز بماند و اقدامات مشترک اسرائيل و آمریکا برای مقابله با ایران همچنان در دستور کار قرار داشته باشد. او همچنین در ادامه افزود: ««ایالات متحده حتی در صورت دستیابی به توافقی جدید با جمهوری اسلامی، باید اطمینان حاصل کند که یک گزینه نظامی قابل اجرا علیه تاسیسات هسته‌ای ایران همچنان روی میز باقی خواهد ماند.»

رسانه اسرائيلی جروزالم پست گزارش داده که گانتس در دیدار با سالیوان همچنین تاکید کرده که اسرائيل آزادی عملیاتی خود را حتی در صورتی که قدرت‌های جهانی با ایران به توافق برسند، حفظ خواهد کرد. گانتس دومین مقام ارشد اسرائيلی است که در هفته جاری به واشنگتن سفر کرده تا نگرانی تل‌آویو در خصوص احیای برجام را به اطلاع کاخ سفید برساند. پیش از این ایال هولاتا، مشاور امنیت اسرائيل در سفر خود به ایالات متحده با مقام‌های عالیرتبه دولت بایدن دیدار و نگرانی اسرائيل در خصوص امتیازاتی را که قرار است واشنگتن به ایران اعطا کند، مطرح کرده بود. 

آقای گانتس همچنین تاکید کرد که در خصوص خطرات احیای توافق هسته‌ای ایران با سالیوان گفتگو و نگرانی‌های اسرائيل را به اطلاع واشنگتن رسانده است. وزارت دفاع اسرائيل هم در بیانیه‌ای جزئيات بیشتری از گفتگوی منتشر کرده و نوشته است: «گانتس در این گفتگو بر اهمیت حفظ و پیشبرد قابلیت‌های عملیاتی برای اهداف دفاعی و تهاجمی در مواجه با برنامه هسته‌ای ایران و همچنین تهاجم‌های منطقه‌ای این کشور تاکید کرده است.» 

اسرائيل از ابتدا یکی از اصلی‌ترین مخالفان حصول توافق هسته‌ای با ایران بوده و از زمانی هم که دولت جو بایدن مذاکرات برای بازگشت به برجام را کلید زد تمام تلاش خود را برای به شکست رساندن این مذاکرات به کار بسته است. در همین راستا، مشاور امنیت ملی اسرائيل در هفته جاری به واشنگتن سفر کرد تا در دیدار با مقام‌های عالی‌رتبه دولت آمریکا در خصوص خطرات احیای برجام گفتگو کند. 

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

رسانه‌های اسرائيلی جزئیات بیشتری در خصوص محتوای گفتگوی گانتس با جیک سالیوان منتشر نکرده است اما در بیانیه‌ای که دولت آمریکا منتشر کرده آمده است که این دو مقام ارشد در این گفتگو تاکید کرده‌اند که بر تعهد خود مبنی بر جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای پایبند باقی خواهند ماند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

لاپید: در حال مدیریت یک کارزار فشرده برای جلوگیری از امضای توافق خطرناک با ایران هستیم

دیوان بین‌المللی دادگستری به اسرائیل دستور داد تا گذرگاه‌های بیشتری برای کمک به نوار غزه باز کند

ادعای «نسل‌کشی» علیه اسرائیل؛ گزارشگر سازمان ملل: با تهدیدهایی روبرو بودم