گول نخورید؛ عکس پوتین با سبیل هیتلر روی مجله تایم جعلی است

تصویر جعلی جلد مجله تایم با عکس پوتین
تصویر جعلی جلد مجله تایم با عکس پوتین Copyright شبکه‌های اجتماعی
نگارش از مسعود سالاری
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

«این تصویر در واقع بخشی از مجموعه‌ای شامل سه تصویر است که در روز حمله روسیه به اوکراین ایجاد کردم، زیرا متوجه شدم جلد رسمی مجله تایم فاقد روح و الهام‌بخشی است.»

آگهی

در حاشیه جنگ روسیه و اوکراین، تصویری جعلی از جلد مجله آمریکایی تایم در شبکه‌‌های اجتماعی دست به دست می‌شود که در آن تصویر ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه و آدولف هیتلر، رهبر آلمان نازی با هم مخلوط شده‌، به طوری که سبیل هیتلر روی صورت پوتین دیده می‌شود.

اما نباید گول خورد، چون این تصویر جعلی در واقع کار یک طراح و گرافیست ولزی به نام پاتریک مولدر است و مجله تایم چنین چیزی منتشر نکرده است.

این تصویر که از جمله در رسانه‌های اوکراینی به طور گسترده همرسان شده، در واقع مونتاژی است که فقط عنوان روی آن واقعی است و از عنوان روی جلد آخرین شماره تایم وام گرفته شده است.

به اینستاگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

مولدر به شبکه فرانس‌انتر فرانسه گفت: «این تصویر در واقع بخشی از مجموعه‌ای شامل سه تصویر است که در روز حمله روسیه به اوکراین ایجاد کردم، زیرا متوجه شدم جلد رسمی مجله تایم فاقد روح و الهام‌بخشی است.»

عنوان روی جلد آخرین شماره تایم که روز ۲۵ فوریه (۶ اسفند) منتشر شد، این عنوان دیده می‌شود: «بازگشت تاریخ؛ چگونه پوتین رؤیاهای اروپا را درهم شکست». اما تصویر همراه این تیتر، یک تانک روسی است، نه چهره پوتین.

گرافیست ایرلندی همچنین گفت: «من می‌خواستم کاری کنم تا به گفتگو درباره حمله روسیه به اوکراین چیزی اضافه کرده باشم.»

پاتریک مولدر درباره تشبیه پوتین به هیتلر هم چنین توضیح داد: «من این کار را به این دلیل کردم که پوتین از هیتلر به‌ویژه از رفتارش با اتریش تقلید کرده و می‌گوید که اوکراین بخشی از روسیه است.»

این نخستین بار نیست که تصویر صفحه اول مجله تایم جعل می‌شود. در سال ۲۰۲۰ نیز یک تصویرگر بلژیکی نظیر همین کار را برای تشبیه دونالد ترامپ، رئیس جمهوری پیشین آمریکا به هیتلر انجام داد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

راز سفرهای متعدد دختر پوتین به مونیخ؛ پای یک شریک زندگی در میان است؟

اظهارات لاوروف در باره «خونِ یهودیِ هیتلر» خشم اسرائیل را برانگیخت

پوتین: روسیه به ناتو حمله نخواهد کرد؛ اما جنگنده‌های اف۱۶ را هرکجا که باشند سرنگون می‌کند