دونالد ترامپ: روسیه در حال نابودی اوکراین است و ایران در آستانه دسترسی به بمب اتمی

تصویر از ویدیو
تصویر از ویدیو Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

دونالد ترامپ، رئیس‌ جمهوری پیشین ایالات متحده در جمع هوادارانش تاکید کرد که «رهبران ما خنگ هستند و پوتین باهوش. روسیه در حال نابودی اوکراین است و ایران در آستانه دسترسی به بمب اتم.»

آگهی

دونالد ترامپ روز شنبه ۲۶ فوریه پس از مدت‌ها سخنرانی کرد تا تا جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا و ناتو را در مورد بحران اوکراین مورد انتقاد قرار دهد. او در یک سخنرانی در جمع جمهوری خواهان، ادعاهای خود مبنی بر برگزاری انتخابات «به سرقت رفته» سال ۲۰۲۰ را تکرار کرد. آقای ترامپ در جمع هوادارانش تاکید کرد که «رهبران ما خنگ هستند و پوتین باهوش. روسیه در حال نابودی اوکراین است و ایران در آستانه دسترسی به بمب اتمی.»

رهبران ما خنگ هستند و پوتین باهوش

او در توصیف وضعیت این روزهای ولادیمیر پوتین، رئیس‌ جمهوری روسیه پس از حمله نظامی به اوکراین گفت:‌ «پوتین با خودش می گوید: اوه، آنها من را تحریم می‌کنند، آنها من را در ۲۵ سال گذشته تحریم هم کرده‌اند! یعنی من می‌توانم تمامی کشورها را تصاحب کنم و آنها تنها به تحریم من قناعت می‌کنند؟ یعنی دست‌کم از نظر روانی هم که شده نمی‌خواهند ما را تکه تکه کنند؟ مشکل این نیست که پوتین باهوش است، البته که او باهوش است، مشکل این است که رهبران ما خنگ هستند، خیلی هم خنگ هستند. روسیه در حال نابودی اوکراین است و ایران در آستانه دسترسی به یک بمب هسته‌ای است.»

AFP
طرفداران ترامپ در مراسم سخنرانی‌اشAFP

در دوران اوباما، روسیه شبه‌جزیره کریمه را تصرف کرد

ترامپ همچنین با انتقاد از باراک اوباما، رئیس‌ جمهوری پیشین ایالات متحده گفت: «در دوران اوباما، روسیه شبه‌ جزیره کریمه را تصرف کرد. در دوران بایدن، روسیه به اوکراین حمله کرد. من تنها رئیس جمهوری قرن بیست و یکم هستم که در دوره من روسیه به کشور دیگری حمله نکرده است.»

رئیس جمهوری پیشین ایالات متحده در ادامه سخنانش حمله روسیه به اوکراین را وحشتناک خواند و تاکید کرد: «این یک خشم و جنایت است که هرگز نباید رخ می‌داد. ما برای مردم سرافراز اوکراین دعا می‌کنیم، خداوند نگهدار آنها باشد.»

ترامپ همچنین در توصیف شرایط حال حاضر جهان نیز گفت: «چین در حال تهدید تایوان است. روسیه در حال نابودی اوکراین است. ایران در آستانه دسترسی به یک بمب هسته‌ای است. به بدترین و خطرناک‌ترین توافقی که تا به حال به چشم دیده بودم پایان دادم و اکنون آنها می‌خواهند به توافق هسته‌ای ایران برگردند.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

زن اوکراینی در پناهگاه نوزاد خود را به‌ دنیا آورد

محاکمه ترامپ بخاطر پرداخت حق‌السکوت به یک پورن‌استار وارد چهارمین روز شد

همکلاسی سابق پوتین به ریاست دیوان عالی روسیه رسید