انفجار مرگبار در ابوظبی؛ امارات از احتمال حمله پهپادی و حوثی‌ها از «حمله گسترده» سخن گفتند

انفجار مرگبار در ابوظبی
انفجار مرگبار در ابوظبی Copyright AFP
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

به گزارش خبرگزاری دولتی امارات عربی متحده سه نفر در انفجارها و آتش‌‌سوزی ابوظبی کشته شدند. بنا به همین گزارش شش نفر نیز مجروح شده‌اند.

آگهی

پلیس امارات عربی متحده روز دوشنبه اعلام کرد که دلیل انفجار سه تانکر سوخت‌رسانی در ابوظبی و آتش‌سوزی در بخشی از فرودگاه این شهر «احتمالا» حمله پهپادی است.

به گزارش خبرگزاری دولتی امارات عربی متحده سه نفر در انفجارها و آتش‌‌سوزی ابوظبی کشته شدند. بنا به همین گزارش شش نفر نیز مجروح شده‌اند. کشته‌شدگان دو شهروند هندی و یک تبعه پاکستان هستند. این در حالی است که سخنگوی شورشیان حوثی یمن از انجام «عملیات نظامی گسترده» در امارات عربی متحده خبر داده است.

رسانه‌های امارات عربی متحده به نقل از پلیس این کشور گزارش دادند که سه کامیون حامل سوخت در ابوظبی منفجر شده‌اند. بنا به همین گزارش‌ها «آتش‌سوزی محدودی» نیز در بخشی از فرودگاه ابوظبی روی داده است. پلیس امارات همچنین از شناسایی «اشیایی کوچک» خبر داده است که در محل انفجارها و آتش‌سوزی یافته شده‌اند و احتمالا بخش‌هایی از یک پهپاد هستند.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

Canva
نقشه امارات عربی متحدهCanva

بنا به اعلام پلیس امارات «آتش‌سوزی محدود» در فرودگاه ابوظبی در بخشی از فرودگاه که در دست ساخت است روی داد. این در حالی است که انفجار کامیون‌های حامل سوخت در نزدیکی یکی از تاسیسات شرکت ملی نفت امارات عربی متحده رخ داده است.

مقامات امارات بدون ارائه جزئیات بیشتر می‌گویند که حوادث روز دوشنبه خسارات قابل توجهی به بار نیاورده است. پلیس امارات تحقیق درباره انفجارها و آتش‌سوزی در فرودگاه بین‌المللی ابوظبی را آغاز کرده است.

گزارش‌های حاکی است که تعدادی از پروازها از فرودگاه ابوظبی روز دوشنبه به تاخیر افتاده است.

امارات: حمله‌ای شریرانه بود

دولت امارات عربی متحده در واکنش به انفجارها و آتش‌سوزی روز دوشنبه در ابوظبی تهدید کرد که به این «حمله شریرانه» واکنش نشان خواهد داد. 

از سوی دیگر یحیی سریع، سخنگوی نظامی شورشیان حوثی در یمن گفت که این گروه موفق به انجام «عملیات گسترده» در «عمق» امارات عربی متحده شده است. وی بدون ارائه جزئیات بیشتر گفت که به زودی بیانیه‌ای در این باره منتشر خواهد شد.

این در حالی است که ائتلاف نظامی تحت رهبری عربستان هم از رهگیری و انهدام سه پهپاد که به سوی منطقه جنوب این کشور در حال حرکت بودند سخن گفت.

امارات عربی متحده از سال ۲۰۱۵ تاکنون عضو ائتلاف نظامی به رهبری عربستان سعودی در جنگ یمن علیه شورشیان حوثی است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

عربستان: ایران و حزب‌الله به حوثی‌ها برای حمله به خاک ما کمک می‌کنند

چرا نبرد فتح مارب برای حوثی‌ها راهبردی است؟

بریتانیا؛ بمب منفجرنشده جنگ جهانی دوم برای انفجار در دریا جابجا شد