«پیرمردها نمی‌میرند» برنده جایزه هیات داوران جشنواره فیلم شانتیی شد

یورونیوز فارسی
یورونیوز فارسی Copyright اهدای جایزه هیات داوران به رضا جمالی برای فیلم «پیرمردها نمی‌میرند»
Copyright اهدای جایزه هیات داوران به رضا جمالی برای فیلم «پیرمردها نمی‌میرند»
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

جایزه بخش هیات داوران جشنواره شانتیی به فیلم «پیرمردها نمی‌میرند» ساخته رضا جمالی رسید.

آگهی

جایزه بخش هیات داوران جشنواره شانتیی به فیلم «پیرمردها نمی‌میرند» ساخته رضا جمالی رسید.

تندیس این جشنواره با الهام از شعرها و آثار عباس کیارستمی آماده و به آقای جمالی اهدا شد.

در جشنواره فیلم شانتیی هفت فیلم ایرانی به نمایش در آمد. این جشنواره غروب امروز یکشنبه هفتم نوامبر به کار خود پایان داد. جشنواره فیلم شانتیی با هدف آشنایی مخاطب ایرانی با سینماگران جوان ایران در شهر شانتیی برگزار شد.

یورونیوز
نمایی از فیلم پیرمردها نمی‌میرندیورونیوز

«با فیلم‌های کیارستمی به سینما علاقه‌مند شدم»

رضا جمالی پس از دریافت جایزه هیات داوران خطاب به حاضران در اختتامیه این فستیوال گفت: «خدا را شاکرم، باعث افتخار من بود که در کنار گروه سینماگران جوان ایرانی در اینجا حضور داشته باشم. من از همه افرادی که در ساخت فیلم در کنار من حضور داشتند، تشکر می‌کنم. همچنین از تک تک هیات داوران برای اینکه فیلم را تماشا کردند، سپاسگزارم. برای همگی شما آرزوی سلامتی دارم.»

او همچنین به یورونیوز می‌گوید: « به سینمای ایران علاقه دارم به این دلیل که رنگین کمانی از فرهنگ‌ها است. هر شهری در ایران برای خودش یک کشور است. رخدادهای جالبی که در گوشه‌و کنار ایران روی می‌دهد، می‌تواند درام فیلم‌ها باشد. با فیلمهای عباس کیارستمی بود به سینما علاقه‌مند شدم و تلاش می‌کنم فیلم‌هایی بسازم که از دل همین مردم باشد و مساله مردم را بگوید.»

یورونیوز
سمت چپ تصویر علی جمالی، کارگردانیورونیوز

جایزه بخش دانشجویان دانشگاه سوربن جشنواره فیلم شانتیی به فیلم «مهران»، ساخته رقیه توکلی و جایزه بخش تماشاگران این جشنواره نیز به فیلم «بنفشه آفریقایی» به کارگردانی مونا زندی تعلق گرفت.

مونا زندی: دریافت جایزه تماشاگران برای هر فیلم‌سازی افتخار بزرگی است

مونا زندی پس از دریافت جایزه ویژه تماشاگران این جشنواره گفت: «دریافت جایزه تماشاگران برای هر فیلم‌سازی افتخار بزرگی است. فیلم‌هایی که من در این جشنواره دیدم بسیار فیلم‌های خوبی بودند و حتما فیلم بنفشه آفریقایی با اختلاف امتیاز کمی این جایزه را به دست آورده است. می‌توانم بگویم که من اینجا تنها یک نماینده از طرف جمع کارگردانان ایرانی حاضر در این جشنواره هستم.»

یورونیوز
مونا زندی، کارگردان فیلم بنفشه آفریقایییورونیوز

پسربچه یزدی به دنبال یافتن همسری برای پدرش

فیلم مهران داستان پسربچه‌ای است در یزد که برای پدرش به دنبال همسر می‌گردد. رقیه توکلی، کارگردان این فیلم به یورونیوز می‌گوید: «فکر نمی‌کردم مردم فرانسه با فیلمی که به نظرم یک فیلم بومی می‌آمد اینهمه بخندند و ارتباط برقرار کنند. برگزاری چنین جشنواره‌هایی به شناخت بیشتر مردم از فرهنگ‌های دیگری کمک می‌کند. مردم فرانسه در خلال برگزاری این جشنواره با هر فیلم بخشی از فرهنگ و تاریخ و سنت‌های ایرانی را کشف کردند و این به نظرم اتفاق مهمی است.»

یورونیوز
رقیه توکلی، کارگردان فیلم مهرانیورونیوز

مرکز فرهنگی «ایران و فرانسه» با حمایت شهرداری شهر شانتیی، مجموعه کاخ تاریخی این شهر و چندین نهاد دیگر فرانسوی در دو بخش رقابتی و غیر رقابت این جشنواره را برگزار کردند.

در این جشنواره فیلم‌های «یدو» ساخته مهدی جعفری، «در میان تپه‌ها» کاری از محمدرضا کیوان‌فر، «پیرمردها نمی‌میرند» ساخته رضا جمالی، «بنفشه آفریقایی» ساخته مونا زندی، «روز ششم» کاری از حجت قاسم‌زاده، «مهران» به کارگردانی رقیه توکلی و «مسیر معکوس» ساخته ابوالفضل جلیلی به نمایش درآمدند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

گفت‌وگوی یورونیوز با کارگردان پیرمردها نمی‌میرند؛ «نمایش شوخی با مرگ»

جوایز جشنواره سالنتو برای یک فیلم ایرانی؛ «اکران بین‌المللی از فرانسه آغاز می‌شود»

دو فیلم ایرانی در فهرست برترین فیلم‌های جهان در ده سال اخیر