اتحادیه اروپا برنامه شهرک‌سازی‌های جدید اسرائيل در اراضی اشغالی را محکوم کرد

شهرک سازی‌های اسرائيل
شهرک سازی‌های اسرائيل Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

سخنگوی نهاد سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای از اسرائيل خواست ضمن توقف روند شهرک‌سازی‌ها در مناطق اشغالی، بر تعامل بین طرف‌ها و همچنین پیشبرد اقدامات اعتمادساز بین طرفین تمرکز کند.

آگهی

اتحادیه اروپا از اسرائيل خواست تا به شهرک‌سازی در مناطق اشغالی پایان دهد و مناقصه برای ساخت بیش از هزار و ۳۰۰ شهرک جدید در کرانه باختری و بیت المقدس شرقی را متوقف کند.

پیتر استانو، سخنگوی ارشد سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز پنجشنبه در بیانیه‌ای ضمن اشاره به این موضوع بار دیگر تاکید کرد که از نظر این اتحادیه شهرک‌سازی‌های اسرائيل غیرقانونی است و مانعی بر سر راه تشکیل دو دولت و صلح پایدار در منطقه میان اسرائیل و فلسطینیان خواهد بود.

در این بیانیه همچنین آمده است که اتحادیه اروپا هرگونه تغییر در مرزهای منطقه پیش از سال ۱۹۶۷ را به رسمیت نمی‌شناسد و از دولت اسرائيل می‌خواهد به شهرک‌سازی‌‌های خود پایان دهد.

در ادامه این بیانیه آمده است: «ما مجددا از اسرائيل می‌خواهیم که این گام‌ها را کاملا مغایر با تلاش‌ها برای کاهش تنش‌ها و کسب اطمینان از آرامش و صلح و ثبات در منطقه است متوقف سازد و بر تعامل مجدد معنادار بین طرف‌ها و همچنین پیشبرد اقدامات اعتمادساز تمرکز کند.»

اتحادیه اروپا در حالی از اسرائيل خواسته که به روند شهرک‌سازی‌های خود پایان دهد که تا کنون تل‌آویو پاسخی به اینگونه درخواست‌ها نداده و همچنان به این روند ادامه داده است.

در بخش پایانی بیانیه سخنگوی سیاست خارجی اتحادیه اروپا آمده است: «اتحادیه اروپا به نقش خود در حمایت از گام‌های صحیح در مسیر صلح پایدار بین اسرائيلی‌ها و فلسطینی‌ها ادامه می‌دهد و لزوم بهبود شرایط زندگی برای مردم عادی در این منطقه حمایت می‌کند.»

اسرائيل در حال برگزاری مناقصه‌ای است که طی آن بیش از ۲ هزار و ۸۶۰ واحد مسکونی جدید در ۳۰ شهرک در نواحی اشغالی کرانه باختری ساخته خواهد شد. همچنین روز یکشنبه مقام‌های اسرائيلی اعلام کرده بودند که مناقصه‌ای برای ساخت بیش از هزار و ۳۰۰ واحد مسکونی در شهرک‌های اسرائيلی در بیت المقدس شرقی برگزار می‌کنند.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

بیانیه ۱۲ کشور اروپایی: اسرائیل از طرح شهرک‌سازی جدید در کرانه باختری صرف نظر کند

اسرائیل ساخت شهرک‌های یهودی نشین جدید در مناطق اشغالی کرانه باختری را تصویب کرد

اروپا از اسرائیل خواست شهرک‌سازی در اراضی اشغالی را متوقف کند