سازمان جهانی بهداشت مرکزی برای پیش‌بینی ظهور بیماری‌های واگیردار ایجاد می‌کند

نشان سازمان جهانی بهداشت
نشان سازمان جهانی بهداشت Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

مرکز جهانی پیش‌بینی و شناسایی بیماری‌های واگیردار قرار است از ماه سپتامبر سال جاری کار خود را در برلین آغاز کند.

آگهی

تدروس ادهانوم، مدیرکل سازمان جهانی بهداشت و آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان روز چهارشنبه اعلام کردند که مرکزی جهانی برای پیش بینی و شناسایی بیماری های واگیردار در برلین تشکیل خواهد شد. 

به گفته مدیرکل سازمان جهانی بهداشت همه گیری بیماری «کووید ۱۹» از «کاستی های» نظام جهانی اطلاعات درباره بیماری واگیردار و همه گیر پرده برداشت. تدروس ادهانوم گفت: «ویروس ها سریع منتقل می شوند اما داده ها می توانند از آنها هم سریع تر منتقل شوند. کشورها و جوامع با دسترسی به اطلاعات خوب می توانند از خطرات جلوتر حرکت کنند.»

سخنان مدیرکل سازمان جهانی بهداشت در حالی بیان می شود که اولین موارد ابتلا به بیماری «کووید ۱۹» در چین روز ۳۱ دسامبر سال ۲۰۱۹ گزارش شد اما ویروس کرونا پیش از آن تا حد زیادی در میان انسان ها پخش شده بود. کارشناسان بین المللی بر این باور هستند که انتقال ویروس کرونا بین انسان ها بین ماه های سپتامبر تا دسامبر سال ۲۰۱۹ آغاز شده بود. 

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

صدراعظم آلمان نیز روز چهارشنبه درباره لزوم ایجاد مرکزی جهانی برای شناسایی بیماری های واگیردار گفت: «همه گیری بیماری "کووید ۱۹" نشان داد که ما تنها همراه با یکدیگر می توانیم با بیماری های همه گیر و واگیردار مقابله کنیم.»

دولت آلمان سالانه ۳۰ میلیون یورو کمک مالی را به مرکز جدید پیش بینی و شناسایی بیماری های واگیردار اختصاص داده است. این مرکز وابسته به سازمان جهانی بهداشت خواهد بود. 

این نهاد وابسته به سازمان ملل متحد با وجود کمک مالی دولت آلمان تخمین می زند که به کمک های مالی بیشتری برای مرکز احتیاج خواهد بود. 

مرکز جهانی پیش بینی و شناسایی بیماری های واگیردار قرار است از ماه سپتامبر (شهریور/مهر) کار خود را آغاز کند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

کشورهای عضو سازمان جهانی بهداشت با تقویت این نهاد موافقت کردند

سازمان جهانی بهداشت: بشر تا پایان سال ۲۰۲۱ بر کرونا غلبه نخواهد کرد

تصاویری از پدیکور فیل‌های باغ‌وحش کلن در آلمان