دستور روحانی برای شناسایی عوامل انتشار سخنان وزیر خارجه؛ ظریف واکنش نشان داد

محمدجواد ظریف، وزیر خارجه ایران
محمدجواد ظریف، وزیر خارجه ایران Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

علی ربیعی، سخنگوی دولت ایران از دستور حسن روحانی به وزارت اطلاعات برای شناسایی عوامل انتشار فایل صوتی صحبت‌های محمدجواد ظریف خبر داد.

آگهی

علی ربیعی، سخنگوی دولت ایران از دستور حسن روحانی به وزارت اطلاعات برای شناسایی عوامل انتشار فایل صوتی صحبت‌های محمدجواد ظریف خبر داد.

ربیعی که در نشست خبری صبح امروز سه شنبه سخن می‌گفت، از انتشار فایل صوتی صحبت‌های وزیر امور خارجه ایران به عنوان یک «توطئه» یاد کرد و گفت: «این ربایش اسناد، توطئه‌ای علیه دولت، نظام، انسجام داخلی، نهادهای کارآمد و سرافراز ما در میدان‌ها و همچنین توطئه ای علیه منافع ملی ماست.»

سخنگوی دولت ایران در ادامه گفت: «این فایل صوتی توسط تلویزیون کینه توز که با دلارهای نفتی اداره می‌شود و از روز تأسیس طرفدار سرسخت رنج و تهدید مردم ایران بوده است، منتشر شد.»

از همین رو آقای ربیعی این امر را نشانگر «توطئه آمیز بودن ربایش و پخش گزینشی» این مصاحبه عنوان کرد.

او در ادامه گفت: «فایل گفت وگو با آقای ظریف به دلیل روشن که همه ابعاد آن روشن نیست، ولی توطئه آمیز بودن آن روشن است، توسط افرادی که هویت آنان در حال بررسی است به سرقت رفت و منتشر شد.»

سخنگوی دولت ایران همچنین گفت که منتظر خواهند بود تا آقای ظریف به ایران بازگردد و توضیحات لازم در خصوص سوء برداشت‌ها را ارائه کند.

اولین واکنش ظریف پس از انتشار سخنانش

محمدجواد ظریف، وزیر خارجه ایران در حال حاضر در سفر منطقه‌ای در عراق به سر می‌برد.

سخنگوی دولت ایران گفتگو با وزیر خارجه ایران را در چارچوب برنامه «آن سوی دولت» با موضوع گزارش و روایت خدمات و اقدامات و چالش‌های و دستاوردهای دولت‌های یازدهم و دوازدهم عنوان کرد که زیر نظر مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری در حال انجام است.

انتشار فایل صوتی مصاحبه محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران که به مسائل مهم در سیاست خارجی ایران پرداخته است، واکنش‌های بسیاری را در رسانه‌های داخل ایران و بین‌المللی به همراه داشته است.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

واکنش غیرمستقیم ظریف

از سوی دیگر، محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران هم‌زمان با دستور حسن روحانی، رئیس جمهور ایران به وزارت اطلاعات برای شناسایی عوامل انتشار فایل صوتی سخنانش، برای نخستین بار و به صورت غیرمستقیم به این ماجرای جنجالی واکنش نشان داد.

ظریف با انتشار کلیپ بسیار کوتاهی در حساب اینستاگرامی‌اش گفت: «من معتقدم که کار برای تاریخ نکنیم. چون برای تاریخ می‌گویم؛ خیلی نگران تاریخ نباشیم، نگران خدا و مردم باشیم.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

واکنش پمپئو به سخنان وزیر خارجه ایران: تاثیر حمله به سلیمانی را از ظریف بپرسید

آمریکا و بریتانیا تحریم‌های جدیدی را علیه برنامه پهپادی جمهوری اسلامی ایران وضع کردند

پایگاه‌های نظامی در دل کوه تا پالایشگاه‌ها؛ اسرائیل کدام هدف را برای ضربه به ایران انتخاب می‌کند؟