کرونا در جهان؛ درهای دبی همچنان به سوی گردشگران باز است

تصویر از ویدیو
تصویر از ویدیو Copyright AFP
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

از روسیه گرفته تا فرانسه و ایالات متحده، گردشگرانی از کشورهای مختلف در گوشه و کنار دبی مشغول سیاحت و گردش هستند. رستوران و هتل‌ها و ساختمان‌های تجاری باز است و زندگی به شکل عادی در جریان است. با این حال همگی ماسک به صورت دارند و فاصله‌گذاری اجتماعی رعایت می‌شود.

آگهی

در روزهایی که اغلب کشورهای جهان مرزهای خود را به سوی دیگر کشورها بسته نگه داشته یا تدابیر ویژه برای سیر و سفر در نظر گرفته‌اند، امارات عربی متحده درهایش را به سوی گردشگران گشوده و چهره‌ای کم ویروس از خود به نمایش گذاشته است.

بر اساس آمارهای جهانی تا کنون ۲۵۳ هزار نفر در امارات عربی متحده به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که از این تعداد ۲۲۵ هزار نفر بهبود یافته و ۷۴۵ نفر فوت کرده‌اند. امارات عربی متحده نزدیک به ده میلیون نفر جمعیت دارد.

با این حال در شهر دبی، یکی از مقاصد گردشگران بر رعایت استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی‌ تاکید می‌شود.

در مسکو نیمی از مردم ماسک نمی‌زنند

دیمیتری ملنیکوف، جهانگردان اهل روسیه که برای تفریح به دبی آمده می‌گوید: « به افراد که نگاه می‌کنم همگی ماسک دارند و همین خوب است. برای نمونه در مسکو نیمی از مردم ماسک نمی‌زنند.»

اندی پیتمن، گردشگری که از ایالات متحده به دبی آمده نیز می‌گوید: «هنوز هیچكدام از ما واكسن نزده‌ایم، ما بچه‌های کوچک داریم و آنها نیاز دارند لحظاتی را بیرون از خانه سپری کنند. آنها باید دنیا را ببینند.»

رستوران‌ها و هتل‌ها باز است

سوفیا آموش، گردشگر دیگری که از فرانسه راهی امارات شده نیز می‌افزاید: «شنیده‌ام که موارد زیادی ابتلا به ویروس وجود دارد چرا که گردشگران زیادی به دبی می‌آیند اما با این وجود اینجا همه‌چیز تحت کنترل است، مردم به فاصله‌گذاری اجتماعی احترام گذاشته و ماسک می‌زنند.»

با وجود شیوع ویروس کرونا در گوشه و کنار جهان زندگی در امارت عادی به نظر می رسد؛ رستوران‌ها، هتل‌ها و مراکز خرید تجاری باز است و مردم در شهر در حال تردد و سیاحت هستند. البته وابستگی درآمدهای این کشور به صنعت توریسم نیز عامل تعیین کننده‌ای در تصمیم اخیر مسئولان این کشور برای پذیرش گردشگر به شمار می‌آید.

AFP
تصویر از ویدیوAFP
هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ایتالیا؛ پل «تبتی»‌ با ارتفاع ۱۷۵ متر در اومبریا قول یک پیاده‌روی نفس‌گیر را به شما می‌دهد

آهنرباهای یخچالی؛ سوغاتی‌هایی که «بهتر از عکس‌ها‌» خاطرات تعطیلات را تداعی می‌کنند

تصاویری از انتقال هواپیمای مافوق صوت کنکورد از مسیر رودخانه در نیویورک