آتش‌سوزی در یک خانه سالمندان در روسیه ۱۱ کشته بر جای گذاشت

آتش‌سوزی در یک سرای سالمندان در روسیه
آتش‌سوزی در یک سرای سالمندان در روسیه Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از مسعود سالاری
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

ساختمان چوبی این مرکز فاقد استانداردهای ایمنی لازم بوده و مسئولان آن اجازه قانونی برای نگهداری سالمندان در آن را نداشتند.

آگهی

آتش‌سوزی شبانه در یک مرکز اقامت سالمندان در روسیه ۱۱ کشته بر جای گذاشت.

به گزارش کمیسیون تحقیقات جنایی روسیه، آتش‌سوزی در این خانه سالمندان حوالی نیمه شب دوشنبه ۱۴ دسامبر (۲۴ آذر) در روستایی به نام «ایشبولدینو» واقع در جمهوری باشقیرستان در منطقه اورال روی داده است. در زمان حادثه ۱۵ فرد سالمند در این مرکز حضور داشتند که ۴ نفر از آنان موفق به فرار شدند، اما اجساد سوخته ۱۱ تن دیگر پس از خاموش شدن آتش در محل کشف شد.

به اینستاگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

کمیسیون تحقیقات جنایی روسیه با اعلام این خبر در بیانیه‌ای که روز دوشنبه منتشر کرد همچنین گفته است که پرونده‌ تحقیقی را با موضوع «بی‌احتیاطی و نقض مقررات ایمنی منجر به مرگ» برای تعیین علت آتش‌سوزی و یافتن مقصران آن باز کرده است.

خبرگزاری اینترفکس روسیه به نقل از مقامات محلی نوشت این سرای سالمندان با همیاری خیریه‌ای اداره می‌شد اما ساختمان چوبی آن فاقد استانداردهای ایمنی لازم بوده و مسئولان آن اجازه قانونی برای نگهداری سالمندان در آن را نداشتند.

در سال‌های اخیر در روسیه موارد آتش‌سوزی و انفجار در ساختمان‌ها به دلیل فرسودگی بناها و رعایت نکردن استاندارهای ایمنی افزایش یافته است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

آتش‌سوزی گسترده در سیبری؛ دود غلیظ به آسمان شهرها رسید

ارتش روسیه آتش‌سوزی چاه نفت در سیبری را با گلوله ضد تانک خاموش کرد

پنج بیمار کرونایی در آتش‌سوزی بیمارستانی در سن‌ پترزبورگ جان باختند