توئیت‌های ضد و نقیض ترامپ؛ از تائید پیروزی بایدن تا انکار شکست

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا
دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

پس از گذشت حدود دو هفته از تاریخ ۳ نوامبر روز انتخابات آمریکا، سرانجام دونالد ترامپ با انتشار یک پیام توییتری برای اولین‌بار پیروزی جو بایدن در انتخابات را تایید کرد. با این وجود همچنان از طرح نظریه‌های توطئه دست برنداشت و بار دیگر سیستم انتخابات کشورش را به تقلب متهم کرد.

آگهی

پس از گذشت حدود دو هفته از تاریخ ۳ نوامبر روز انتخابات آمریکا، سرانجام دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده با انتشار یک پیام توییتری برای اولین‌بار پیروزی جو بایدن در انتخابات را تایید کرد.

با این وجود همچنان از طرح نظریه‌های توطئه دست برنداشت و بار دیگر سیستم انتخابات کشورش را به تقلب متهم کرد.

او با اشاره به جو بایدن نوشت: «او برد زیرا در انتخابات تقلب شد. به هیچ ناظری اجازه داده نشد، رای‌ها توسط دومینیون، شرکتی که یک چپ رادیکال مالک آن بود جمع آوری شد. شرکتی با سابقه بد و کارکنانی تنبل که حتی برای تگزاس واجد شرایط نبودند (جایی که من با رای زیادی برنده شدم!) به کمک رسانه‌هایی جعلی و خاموش و چیزهای دیگر».

این پیام توئیتری رئیس جمهوری کنونی آمریکا هشت روز پس از اعلام پیروزی جو بایدن، رقیب دموکرات او در انتخابات ریاست جمهوری منتشر می شود. دونالد ترامپ روز جمعه نیز در برابر خبرنگاران در حیاط کاخ سفید گفته بود که دولت او برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا قرنطینه اجرا نخواهد کرد اما زمان مشخص خواهد کرد که «دولت بعدی» چه تصمیمی اجرا خواهد کرد. این سخنان از سوی برخی از ناظران اشاره تلویحی رئیس جمهوری ایالات متحده به شکست خود در رای گیری روز سوم نوامبر (۱۳ آبان) ارزیابی شد.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

با این حال دونالد ترامپ روز یکشنبه نیز دقایقی پس از انتشار پیام توئیتری اش در دو توئیت پیاپی تاکید کرد که در انتخابات «تقلب» شده است. او در اولین توئیت پس از پوشش رسانه ای پیام قبلی اش نوشت: «انتخابات تقلبی! ما پیروز خواهیم شد!»

رئیس جمهوری آمریکا سپس در توئیت دیگری اضافه کرد: «او [جو بایدن] تنها از نظر رسانه های جعلی پیروز شده است. من هیچ چیز را نمی پذیرم! راه درازی در پیش است. این انتخابات تقلبی بود.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

محاکمه ترامپ بخاطر پرداخت حق‌السکوت به یک پورن‌استار وارد چهارمین روز شد

مدیر اف بی آی: هکرهای چینی منتظر فرصت هستند تا به آمریکا حمله‌ای ویرانگر بکنند

اعضای کنگره آمریکا به طور فراجناحی به دنبال واکنش سریع به حملات ایران به اسرائیل هستند