اعتراض به محدودیت‌های کرونایی در میلان و تورین ایتالیا به خشونت کشیده شد

اعتراضات خشونت آمیز علیه محدودیت‌های کرونایی در شهر تورین ایتالیا
اعتراضات خشونت آمیز علیه محدودیت‌های کرونایی در شهر تورین ایتالیا Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

شهرهای تورین و میلان صحنه اعتراضات خشونت آمیز و درگیری معترضان با نیروهای پلیس بود. مردمی که به خیابان‌ها آمده بودند مخالف وضع محدودیت‌های جدید برای مقابله با ویروس کرونا هستند.

آگهی

روز دوشنبه معترضان در ایتالیا در اعتراض به محدودیت‌های جدید کرونایی در شهرهای میلان و تورین به خیابان‌ها آمدند و نارضایتی خود را از ممنوعیت‌ها و ممنوعیت‌های اعلام شده از سوی دولت ابراز داشتند.

این اعتراضات بعد از آن صورت می‌گیرد که دولت ایتالیا بار دیگر محدودیت ساعت کاری برای برخی مشاغل همچون رستوران‌ها و میکده وضع کرد.

حدود ۳۰۰ تاکسی در میدان مرکزی شهر تورین با پارک کردن خودروهای خود به صورت مسالمت آمیز نسبت به تبعات اقتصادی طرح‌های دولت اعتراض کردند. اما اعتراضات همه جا تا این اندازه مسالمت آمیز نبود. به گزارش شبکه تلویزیونی رای ایتالیا مردم معترض با جمع شدن در میدان مرکزی شهر تورین ابتدا به صورت آرام نارضایتی خود را از تصمیمات جدید دولت ابراز داشتند اما در ادامه گروهی دیگربا حمله به فروشگاه‌ها ویترین مغازه‌ها را شکستند و بمب‌های دودی به سمت نیروهای پلیس در مرکز شهر پرتاب کردند.

در اثر پرتاب این بمب‌ها یک عکاس زخمی و برای مداوا راهی بیمارستان شد. نیروهای پلیس هم برای متفرق کردن معترضین از گاز اشک آور استفاده کردند.

Claudio Furlan/LaPresse
تقابل نیروهای پلیس با معترضان در شهر تورینClaudio Furlan/LaPresse

رسانه‌های محلی می‌گویند عامل به خشونت کشیدن اعتراضات تورین، گروهی از افراط‌گرایان بوده‌اند که از گروه‌های هواداری فوتبال هستند. پلیس شهر تورین پنج نفر از این افراد را دستگیر کرده است.

اعتراضات خشونت آمیز تنها به تورین محدود نماند و در میلان، پایتخت تجارت ایتالیا هم پلیس برای متفرق کردن معترضان از گاز اشک آور استفاده و دست کم دو نفر را بازداشت کرد.

در شهرهای کوچکتر ایتالیا از جمله کاتانیا در سیسیل یا کرمونا در استان لمباردی هم مردم خشمگین نسبت به اعلام محدودیت‌های جدید دولت به خیابان‌ها آمدند و مقابل ادارات دولتی همچون ساختمان وزارت کشور تجمع کردند.

این اعتراضات بعد از آن آغاز شد که دولت جوزپه کونته محدودیت‌های جدیدی را در ایتالیا برای مقابله با شیوع بیشتر ویروس کرونا وضع کرد. بر اساس تصمیمات جدید دولت ایتالیا، تا دست‌کم ۲۴ نوامبر کلیه سالن‌های ورزشی، استخرها و سالن‌های سینما در این کشور تعطیل خواهند بود. ضمن اینکه کافه‌ها و رستوران‌ها نیز تنها تا ساعت ۱۸ اجازه دارند به مشتریان خود به صورت حضوری سرویس دهند.

AP Photo
AP PhotoAP Photo

از آنجایی که اغلب ایتالیایی‌ها عموما بعد از ساعت ۱۹:۳۰ شام می‌خورند، تصمیمات جدید دولت ایتالیا، کار برای رستوران‌ها را بسیار دشوار می‌کند و آنها عملا برای تنها یک وعده (ناهار) می‌توانند از مشتریان خود پذیرایی کنند.

تا کنون بیش از ۵۰۰ هزار نفر در ایتالیا به ویروس کرونا آلوده شده‌اند و از این تعداد ۳۷ هزار و ۴۷۹ نفر نیز در پی ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند. نخست وزیر ایتالیا می‌گوید این تدابیر را در دستور کار قرار داده تا هم از شیوع بیشتر کرونا در کشور جلوگیری کند و هم زمینه برای سفر در تعطیلات سال نوی میلادی برای مردم این کشور فراهم شود.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

دولت ایتالیا ده درصد خریدهای شهروندانش را پرداخت می کند

صدها نفر به ماموران پلیس در شهر فرانکفورت آلمان حمله کردند

روزانه ۱۰۰ هزار نفر در بریتانیا به کرونا مبتلا می‌شوند