بهبود شاخص اعتماد اقتصادی در منطقه یورو از پیش‌بینی‌ها فراتر رفت

Euro sculpture in Frankfurt, Germany
Euro sculpture in Frankfurt, Germany Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

خوش‌بینی عمومی نسبت به آینده اقتصاد منطقه یورو که در قالب شاخص اعتماد اقتصادی سنجیده می‌شود، طی سپتامبر به ۹۱.۱ واحد که بیش از پیش‌بینی ۸۹ واحدی بوده است

آگهی

شاخص اعتماد اقتصادی در منطقه یورو با وجود حفظ روند صعودی بهبود خود در ماه سپتامبر همچنان پایین‌تر از سطح خود در فوریه گذشته قرار دارد.

به گزارش کمیسیون اروپا، خوش‌بینی عمومی نسبت به آینده اقتصاد منطقه یورو که در قالب شاخص اعتماد اقتصادی سنجیده می‌شود، طی سپتامبر به ۹۱.۱ واحد رسیده که بیش از پیش‌بینی ۸۹ واحدی بوده است. شاخص اعتماد اقتصادی در منطقه یورو طی ماه اوت نیز ۸۷.۷ واحد گزارش شده بود. 

با این حال، شاخص اعتماد مصرف‌کنندگان در منطقه یورو همچنان منفی است و با وجود بهبود نسبت به ماه‌های گذشته، در سپتامبر نیز منفی ۱۳.۹ واحد اعلام شده است.

ادامه شیوع شتابان ویروس کرونا در برخی کشورهای منطقه یورو و نیز بازگشت برخی محدودیت‌های عمومی علت اصلی بدبینی موجود در میان مصرف‌کنندگان نسبت به آینده اقتصاد عنوان شده است. 

بر پایه این گزارش، انتظارات تورمی در منطقه یورو طی ماه سپتامبر نیز همچنان نزولی بوده است. خبری بد برای بانک مرکزی اروپا که با هدف تحریک بیشتر رونق اقتصادی در منطقه یورو، یکی از سیاست‌های خود را رشد نرخ تورم تا سطح ۲ درصد اعلام کرده است.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

نرخ تورم در منطقه یورو طی ماه اوت گذشته، برای نخستین بار در چهار سال گذشته به زیر صفر رفت و به منفی ۰.۲ درصد رسید.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

رشد منفی ۹.۸ درصدی اقتصاد ایران در ۳ سال؛ روحانی: کرونا به ما خیلی آسیب نزد

پیش‌بینی نرخ رشد اقتصادی اروپا؛ ایتالیا وخیم‌ترین و اتریش کم‌عمق‌ترین رکود را تجربه می‌کنند

سرویس امنیتی لهستان با همکاری کشور چک یک شبکه جاسوسی روسیه را منهدم کرد