آشنایی با زیباترین سفرهای ریلی اروپا

 Oleh_Slobodeniuk/Getty Images
Oleh_Slobodeniuk/Getty Images Copyright Train on viaduct in Switzerland
نگارش از Jessica Vincent
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

اروپا با داشتن یک شبکه ریلی که صدها هزار کیلومتر طول دارد، یکی از مهمترین مقاصد سفرهای ریلی جهان محسوب می‌شود. در این مطلب نگاهی به تنوع سفرهای ریلی در قاره سبز داریم؛ از قطارهای لوکس پنج ستارۀ اسپانیا گرفته تا راه آهن ۱۰۰ سالۀ اسلوونی.

آگهی

اروپا با داشتن یک شبکه ریلی که صدها هزار کیلومتر طول دارد، یکی از مهمترین مقاصد سفرهای ریلی جهان محسوب می‌شود. در این مطلب نگاهی به تنوع سفرهای ریلی در قاره سبز داریم؛ از قطارهای لوکس پنج ستارۀ اسپانیا گرفته تا راه آهن ۱۰۰ سالۀ اسلوونی.

ترانس کانتابریکو؛ قطار پنج ستاره اسپانیا

قطار لوکس «ترانس کانتابریکو» مجهز به کابین‌های خواب بی‌نظیر، میهمانان را به یک سفر ۸ روزه، از سانتیاگو تا شهر لئون می‌برد.

مسیر ۶۴۳ کیلومتری این قطار که از شهرهای ساحلی شمالی این کشور می‌گذرد، مناظر زیبایی را از دریای کانتابریان گرفته تا قله‌های سرسبز آستوریاس و پارک ملی «پیکوس اروپا» در معرض دید علاقمندان می‌گذارد.

در جریان این سفر از مسافران با بهترین غذاها و شراب‌های اسپانیا پذیرایی می‌شود. قطار در ایستگاه مناطقی با بهترین رستوران‌های غذاهای دریایی نیز توقف می‌کند.

در داخل قطار، سوئیت‌های مجلل و حمام‌های مجهز به جکوزی برای راحتی بیشتر مسافران طراحی شده است.

@LuxuryTrainClub
El Transcantabrico crosses the bridge over the River Ebro at Arija, Burgos@LuxuryTrainClub

راه آهن برگن، نروژ

این مسیر ریلی با عبور از پارک ملی «هاردانگرویدا» که در ارتفاع ۱۲۳۷ متری قرار دارد، صاحب یکی از مرتفع‌ترین خطوط ریلی در شمال اروپا است.

مسیر ۳۷۱ کیلومتری این خط ریلی از اسلو آغاز می‌شود، از میان دشت‌های سبز و دریاچه‌های نیلی رنگ عبور می‌کند، سپس از کنار رودخانه‌ها و گردنه‌های کوهستانی پوشیده از برف می‌گذرد و درنهایت به برگن ختم می‌شود.

قطار برای سفر از اسلو به برگن از ۱۸۰ تونل عبور می‌کند و در ۲۲ ایستگاه متوقف می‌شود. این سفر حدود هفت ساعت طول می‌کشد اما لذت تماشای مناظر زیبا، مانع از نمایان شدن خستگی بر چهره مسافران می‌شود.

MariusLtu/Getty Images/iStockphoto
Bergen Railway is the highest mainline railway in northern EuropeMariusLtu/Getty Images/iStockphoto

راه آهن بوهینج؛ از اسلوونی تا ایتالیا

برای این سفر سه ساعته که از جسنیس در اسلوونی آغاز و تا تریست در ایتالیا ادامه می‌یابد، باید از قله‌های برفگیر کوه‌های آلپ صعود کرد و از بزرگترین پل قوسی سنگی جهان به طول ۸۵ متر همچنین طولانی‌ترین تونل ریلی اسلوونی با ۶۳۲۷ متر طول گذشت.

این خط آهن ۱۰۰ ساله که در اصل برای اتصال غرب اتریش به جنوب آلمان ساخته شده، اکنون در دسترس دوچرخه سواران و کوهنوردان علاقمند به این منطقه همچنین مشتاقان شراب‌های محلی که علاقمند به بازدید از کارخانه‌های شراب سازی نوا گوریکا هستند نیز هست.

Remedios/fesus robert "kavita"
The Bohinj Railway takes in Slovenia’s Julian AlpsRemedios/fesus robert "kavita"

قطار اکسپرس سوئیس؛ چشم انداز بی‌نظیر کوههای آلپ

سفر با قطار اکسپرس سوئیس یکی از خاطره انگیز‌ترین سفرهای اروپایی محسوب می‌شود که تصویری خیال انگیز از قله‌های برفی آلپ و پوشش‌های جنگلی منطقه و دره‌های عمیق را به نمایش می‌گذارد.

سفر با این قطار که با سرعت ۳۸ کیلومتر در ساعت در حرکت است، مدت ۷.۵ ساعت طول می‌کشد. سفر از زرمات آغاز شده و تا سن موریس ادامه می‌یابد. مسافران در هنگام تماشای مناظر کوهستانی منطقه، از لذت نوشیدن شامپاین و قزل آلای دودی و استیک تاتار نیز بهره می‌برند.

Markus Thoenen/Getty Images/iStockphoto
Switzerland’s most iconic rail journey connects the ski resorts of Zermatt and St.MoritzMarkus Thoenen/Getty Images/iStockphoto

سفری جادوئی با قطار اسکاتلند

فیلم هری پاتر را به خاطر دارید؟ مسافرت با قطار جاکوبایت در بخش هایلند غربی در اسکاتلند و عبور از منطقه گلنفینان، خاطره‌ای مشابه را به یادتان می‌آورد. عبور از پل ویاداکت با ۲۱ طاق معروف آن، دنیای جادوئی هری پاتر را مقابل چشمانتان زنده می‌کند.

این سفر ریلی ۵ ساعته از شهر گلاسگو آغاز می‌شود و تا شهر بندری مالیگ ادامه دارد. در این مدت قطار مسافتی ۲۶۷ کیلومتری را طی می‌کند. این قطار از بکرترین مناطق اسکاتلند عبور می‌کند و به همین دلیل شما بیش از انسان‌ها احتمالا آهوان و عقاب‌های تیز چنگال را خواهید دید.

Rixipix/(C) Jane Rix ((C) Jane Rix
Scotland’s West Highland Line was made famous by the Harry Potter filmsRixipix/(C) Jane Rix ((C) Jane Rix

قطار اکسپرس مونته نگرو؛ سفر تا صربستان با عبور از میان دریاچه‌ها و جنگل‌های بارانی

قطار اکسپرس مونته نگرو که در سال ۱۹۷۶ میلادی افتتاح شده، یکی از جوانترین مسیرهای راه آهن برای مسافتهای طولانی در اروپا است. اما طی کردن سفری ۱۲ ساعته با این قطار، با وجود مناظر کوهستانی خیره کننده‌ای که اطراف مسیر قطار را گرفته، سخت به نظر نمی‌رسد.

سفر با این قطار از بندر «بار» در مونته نگرو آغاز می‌شود و پس از عبور از ۲۵۴ تونل و ۴۳۵ پل در لا به لای کوه‌های آلپ دیناریک، در بلگراد، پایتخت صربستان پایان می‌یابد.

Kateryna Kolesnyk/Getty Images/iStockphoto
The Montenegro Express is a 475 km journey that passes through Biogradska Gora National ParkKateryna Kolesnyk/Getty Images/iStockphoto

قطار برای طی مسافت ۴۷۵ کیلومتری در این سفر، از پارک ملی «بیوگرادسکا گورا» که یکی از معدود جنگل‌های بارانی اروپاست، همچنین از کنار دریاچه اسکادار (بزرگترین دریاچه جنوب اروپا) می‌گذرد و وارد مناطقی سرسبز در بوسنی و هرزگوین می‌شود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

۱۰ مکان دل‌انگیز اروپا برای گذراندن تعطیلات رمانتیک

طرح جدید اتحادیه اروپا برای کاهش محدودیت‌های سفر در دوران کرونا

بلیط بخت‌آزمایی ۱ میلیون پوندی رویای زوج سالمند اسکاتلندی را در روزهای آخر زندگی محقق کرد