مراسم معرفی برندگان جوایز «امی» امسال به صورت مجازی برگزار می‌شود

مراسم معرفی برندگان جوایز «امی» امسال به صورت مجازی برگزار می‌شود
Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

حدود ۳۵ نفر از صد و دو نامزد راه یافته به بخش بهترین بازیگر نقش اصلی، مکمل و میهمان در بخش‌های مختلف این جشنواره را امسال چهره‌های بازیگری سیاه‌پوست تشکیل می‌دهند.

آگهی

مراسم اعلام اسامی برندگان و اهدای جوایز «امی» امسال به دلیل شرایط ویژه ناشی از شیوع ویروس کرونا به صورت مجازی برگزار می‌شود.

پس از جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز که به عنوان نخستین رویداد جهانی سینمایی پس از همه‌گیری بیماری کووید۱۹ به تازگی در ایتالیا برپا شده، اعطای جوایز تولیدات تلویزیونی آمریکا موسوم به «امی» دومین رویداد بین‌المللی در حوزه هنرهای تصویری و نمایشی است که به زودی نظر علاقمندان را به خود جلب خواهد کرد.

هفتاد و دومین دوره اعطای جایزه امی که از آن به عنوان معادل اسکار برای تولیدات تلویزیونی آمریکا یاد می‌کنند به دلیل شیوع گسترده ویروس کرونا و همه گیری بیماری کووید۱۹ در ایالات متحده کاملا به صورت مجازی برگزار می‌شود.

برگزار کنندگان مراسم اعطای جایزه امی که امسال بیستم سپتامبر برگزار خواهد شد با ارسال نامه‌ای برای کلیه نامزدها که فهرست کامل آنها روز سه شنبه منتشر شد آنها را نسبت به نحوه برپایی مراسم امسال مطلع کرده‌اند.

در این نامه تاکید شده که از جشن ویژه‌ای که هر سال همزمان با مراسم معرفی برندگان امی در لس‌آنجلس برگزار می‌شد خبری نیست و کل مراسم به صورت مجازی برگزار می‌شود.

این تصمیم با توجه به شرایط بحران سلامت ناشی از گستردگی شیوع ویروس کرونا در ایالات متحده آمریکا قابل پیش‌بینی بود اما آنچه تعجب رسانه‌ها را برانگیخت این بود که برگزار کنندگان مراسم بر خلاف دیگر رویدادها و فستیوال‌ها تا کنون به صورت رسمی تصمیم برای نحوه و چگونگی برپایی جشنواره را رسانه‌ای نکرده بودند.

در بخشی از نامه برگزارکنندگان مراسم اعطای جوایز امی که رسانه‌های آمریکایی آنرا منتشر کردند، آمده است: «همانطور که شما احتمالا پیش حدس زده بودید ما روز بیستم سپتامبر برنامه‌ای برای حضور در سالن تئاتر مایکروسافت در مرز لس‌آنجلس نخواهیم داشت.»

در این نامه همچنین آمده است که تیمی از تکنیسین‌ها، تهیه‌کننده‌ها و برنامه‌سازان برجسته ماموریت یافته‌اند تا در شب معرفی برگزیدگان با حضور در منازل یا هرجایی که نامزدها تشخیص می‌دهند از آنها به صورت زنده تصویر‌برداری کنند.

بر اساس فهرست اعلام شده نامزدها تعداد چهره‌های سیاه‌پوست در میان کاندیداهای بخش بازیگری امسال با رکوردی ویژه همراه بوده است.

بر این اساس حدود ۳۵ نفر از یکصد و دو نامزد راه یافته به بخش بهترین بازیگر نقش اصلی، مکمل و میهمان در بخش‌های مختلف نمایشی این جشنواره را چهره‌های بازیگری سیاه‌پوست تشکیل می‌دهند.

این امر در حالی روی داده که ایالات متحده آمریکا همانطور که فرانک شرما، مدیرعامل آکادمی تلویزیون این کشور در مراسم اعلام نامزدها بر آن تاکید کرد جدا از بحران کرونا شاهد یکی از بزرگترین مبارزات تاریخ ایالات متحده بر ضد نژادپرستی و نابرابری‌های اجتماعی است.

به توئیتر یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

جوایز اِمی۲۰۲۰؛ از رکوردشکنی یک کمدی تا جوانترین برندهٔ جایزهٔ نقش اول زن

ابتلای مشاور امنیت ملی آمریکا به کرونا؛ کاخ سفید: خطری متوجه رئیس جمهور نیست

بازار داغ فیلم‌ها و کتاب‌ها درباره نژادپرستی؛ مستند «سیزدهمین» چرا محبوب شد؟