حفره امنیتی آیفون؛ اینستاگرام دسترسی بدون اجازه به دوربین کاربران را رد کرد

حفره امنیتی آیفون؛ اینستاگرام دسترسی بدون اجازه به دوربین کاربران را رد کرد
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

از زمان عرضه نسخه ۱۴ سیستم عامل iOS شماری از ایرادات و نقص‌های امنیتی در آن مشاهده شده است.

آگهی

در پی روشن شدن نابهنگام نشانگر دوربین کاربران آیفون به هنگام کار با اینستاگرام در سیستم عامل iOS 14، شرکت اینستاگرام اعلام کرد که این نقطه ضعف نرم افزاری امنیت کاربران را تهدید نمی کرده و اکنون اشکال برطرف شده است.

مشکل زمانی کشف شد که عده‌ای از کاربران آیفون در شبکه‌های اجتماعی مشاهده کردند به هنگام استفاده از اینستاگرام و در حالی که هیچ عکس یا ویدئویی نمی گرفته اند، نشانگر سبز دوربین گوشی به نشانه روشن بودن فعال شده است.

یک سخنگوی اینستاگرام با اعلام اینکه این حفره امنیتی اکنون رفع شده است، گفت: «ما تنها وقتی دسترسی به دوربین داریم که کاربران اجازه آن را بدهند برای مثال در زمان رفتن کاربر از تایم لاین اینستاگرام به بخش گرفتن عکس. ما دریافتیم که در سیستم عامل iOS نسخه ۱۴ یک حفره امنیتی وجود دارد که به اشتباه نشان می دهد شخصی در حال استفاده از دوربین شما است در حالی که واقعا این طور نیست. ما به دوربین شما در چنین موقعیت هایی دسترسی نداریم و هیچ محتوایی ضبط نشده است.»

مشکل برای نخستین بار توسط عده‌ای از کاربران آیفون در شبکه‌های اجتماعی کشف شد

از زمان عرضه نسخه ۱۴ سیستم عامل iOS شماری از ایرادات و نقص‌های امنیتی در آن مشاهده شده است.

پیشتر مشخص شده بود اپلیکیشن‌های تیک تاک، لینکدین و ردیت در این نسخه از سیستم عامل اپل به محتویات حافظه مخصوص کپی کاربران دسترسی پیدا کرده اند.

سال گذشته شرکت مالک اینستاگرام، فیسبوک، حفره‌ای امنیتی در سیستم عامل iOS یافته بود که اجازه می داد دوربین گوشی آیفون بدون رضایت کاربر فعال شود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

آیا استفاده از اپلیکیشنی که عکس‌هایتان را پیر می‌کند خطرناک است؟

فیسبوک، واتس‌اپ و اینستاگرام برای چند ساعت از دسترس خارج شدند

کاربران اینستاگرام ۶۳ درصد بیشتر از سایرین احساس بدبختی می‌کنند