دستور روحانی برای مهار «هیجان‌زدگی» در بورس: شاخص‌ باید علمی و منطقی رشد کند

نشست ستاد هماهنگی اقتصادی دولت
نشست ستاد هماهنگی اقتصادی دولت Copyright پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری ایران
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران با تاکید بر این که هیجان‌زدگی کاذب نباید بورس تهران را متأثر کند، خواستار رشد شاخص‌های بازار سهام ایران طبق پایه‌های دقیق علمی و منطق بازار سرمایه شد.

آگهی

حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران با تاکید بر این که هیجان‌زدگی کاذب نباید بورس تهران را متأثر کند، خواستار رشد شاخص‌های بازار سهام ایران طبق پایه‌های دقیق علمی و منطق بازار سرمایه شد.

آقای روحانی که روز سه‌شنبه در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت ایران سخن می‌گفت، از مدیریت بورس تهران خواست تا با اعمال مقررات احتیاطی لازم و مراقبت دقیق به جامعه و مردم این اطمینان را بدهد که سرمایه‌گذاری آنها در بورس استحکام لازم را دارد.

رئیس جمهوری ایران همچنین از مسئولان وزارت اقتصاد و سازمان بورس خواست با نظارت دقیق بر بازار سهام، متعادل سازی عرضه و تقاضای سهام در بورس و رشد منطقی سهام را از طریق تسهیل پذیرش و رفع موانع حقوقی پذیره نویسی‌ها و صندوق‌های پروژه مدنظر قرار دهند.

شاخص کل بورس تهران که نشان دهنده متوسط وزنی قیمت سهام شرکت‌های عضو آن است، طی ۱۰ ماه گذشته بیش از ۵۴۶ درصد رشد کرده و در جریان معاملات روز سه‌شنبه از یک میلیون و ۷۴۵ هزار واحد نیز فراتر رفت.

برخی از کارشناسان اقتصادی طی ماه‌های گذشته و همزمان با تشدید رکود اقتصادی ایران به دلیل شیوع ویروس کرونا صعود شاخص بورس تهران متاثر از شکل‌گیری حباب قیمت‌ها دانسته و به دولت ایران نسبت به تبعات سقوط آن و از میان رفتن اعتماد عمومی به سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه هشدار داده بودند.

در مقابل، برخی از فعالان بورس تهران معتقدند که انتظارات تورمی بالا به دلیل رشد نقدینگی، تورم و نرخ ارز و نیز کاهش نرخ بهره بانکی، محرک شاخص کل بازار سهام بوده و با اقدام دولت برای تامین بخش از کسری بودجه خود از طریق فروش سهام شرکت‌های زیر مجموعه خود در بورس، مقام‌های دولتی نیز مردم را بارها به خرید سهام و ورود به بورس تشویق کرده‌اند.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

نوسان ۱۵۰۰ تومانی دلار؛ نرخ ارز رکورد زد و پایین ریخت

سرمایه گذاران بزرگ پس از ۳۰ سال دوباره عاشق بازار سهام ژاپن شده‌اند، چرا؟

قیمت بیت‌کوین به بالاترین میزان خود در ۲۷ ماه گذشته رسید