تغییرات در ساختار دولت امارات برای مواجهه با اثرات اقتصادی همه‌گیری کرونا

تغییرات در ساختار دولت امارات برای مواجهه با اثرات اقتصادی همه‌گیری کرونا
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

امارات عربی متحده روز یکشنبه ۵ ژوئیه (۱۵ تیر) اعلام کرد به منظور مواجهه چابک‌تر و سریع‌تر با تبعات همه‌گیری کرونا دست به بازسازی دولت می‌زند. در ماه ژوئن بانک مرکزی امارات پیش‌بینی کرده بود که به دلیل شیوع کرونا، اقتصاد این کشور نفتی احتمالا سال آینده ۳.۶ درصد کوچکتر شود.

آگهی

امارات عربی متحده روز یکشنبه ۵ ژوئیه (۱۵ تیر) اعلام کرد به منظور مواجهه چابک‌تر و سریع‌تر با تبعات همه‌گیری کرونا دست به بازسازی دولت زده است.

در این چارچوب، وزرای اقتصاد و صنایع این کشور تغییر کرده‌اند. سلطان الجابر که پیش‌تر ریاست شرکت ملی نفت امارات را برعهده داشت به مقام وزارت صنایع رسید و عبدالله المری وزارت اقتصاد را در دست گرفت.

همچنین دو وزارتخانه امور زیربنایی و انرژی با یکدیگر ادغام شدند و از این پس تحت نظر وزیر انرژی، سهیل المزروعی فعالیت خواهند کرد.

طرح بازسازی دولت توسط شیخ محمد بن راشد آل مکتوم، نایب رئیس امارات عربی متحده اعلام شده است.

یک سخنگوی شرکت ملی نفت ابوظبی در این باره گفت: «هدف [از انجام تغییرات] این است که دولت بتواند سریع‌تر تصمیم گیری کند، بهتر با تغییرات خودش را وفق دهد و بتواند در این مرحله حساس از تاریخ‌مان از فرصت‌ها بهره ببرد.»

در ماه ژوئن بانک مرکزی امارات پیش‌بینی کرده بود به دلیل همه‌گیری کرونا، اقتصاد این کشور نفتی احتمالا سال آینده ۳.۶ درصد کوچکتر شود.

در پی برداشته شدن تدریجی محدودیت‌ها که به خاطر همه‌گیری کرونا وضع شده بودند، بخش خصوصی غیرنفتی امارات پس از ماه‌ها برای اولین بار در ماه ژوئن سال جاری با رشد مثبت همراه بوده است.

بنا بر آمارها تا کنون بیش از ۵۰ هزار نفر در این کشور حاشیه خلیج فارس به بیماری کووید۱۹ مبتلا شده‌اند که از این میان حدود ۳۰۰ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

به اینستاگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

کرونا هواپیمایی امارات را زمین‌گیر کرد؛ تعدیل نیروی۳۰ هزار نفری و کاهش ناوگان هوایی

شیوع کرونا؛ امارات تمام پروازهای مسافری و ترانزیت را تعلیق کرد

ویروس کرونا به امارات رسید؛ ۱۳۲ فوتی در چین