هشدار سازمان جهانی بهداشت: همه‌گیری کرونا در سطح جهان در حال گسترش است

یکی از بیماران مبتلا به «کووید ۱۹» در تهران
یکی از بیماران مبتلا به «کووید ۱۹» در تهران Copyright AP Photo/Vahid Salemi
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

به گفته مدیرکل سازمان جهانی بهداشت تنها طی هشت روز گذشته یک میلیون مورد ابتلای جدید به بیماری «کووید ۱۹» به ثبت رسیده است. این در حالی است که رسیدن موارد ابتلا به این بیماری همه‌گیر به یک میلیون مورد در ابتدای همه‌گیری آن سه ماه طول کشیده بود.

آگهی

تدروس آدهانوم، مدیر کل سازمان جهانی بهداشت روز دوشنبه هشدار داد که همه گیری بیماری «کووید ۱۹» در سطح جهان در حال گسترش است.

به گفته مدیر کل سازمان جهانی بهداشت تنها طی هشت روز گذشته یک میلیون مورد ابتلای جدید به این بیماری همه گیر به ثبت رسیده است. این در حالی است که رسیدن موارد ابتلا به «کووید ۱۹» به یک میلیون مورد در ابتدای همه گیری این بیماری سه ماه طول کشیده بود.

مدیر کل سازمان جهانی بهداشت در بخشی از سخنانش همچنین از تاثیر دراز مدت شیوع ویروس جدید کرونا در سطح جهان سخن گفت. تدروس آدهانوم گفت: «می دانیم که همه گیری تنها یک بحران بهداشتی نیست. این یک بحران اقتصادی و اجتماعی و در برخی کشورها سیاسی است. تبعات آن تا دهه ها حس خواهد شد.»

سخنان مدیر کل سازمان جهانی بهداشت در حالی بیان می شود که بسیاری از کشورها برای احیای اقتصاد خود محدودیت های اعمال شده برای جلوگیری از شیوع نوع جدید ویروس کرونا را کاهش داده اند. به گفته تدروس آدهانوم جوامع و دولت های مختلف باید خود را برای همه گیری های احتمالی در آینده نیز آماده کنند. وی گفت: «نمی دانیم همه گیری بعدی چه زمانی روی خواهد داد اما می دانیم که تاثیر آن بر زندگی و اقتصاد جهان وحشتناک خواهد بود.»

شیوع ویروس جدید کرونا در سطح جهان تاکنون جان دستکم ۴۶۵ هزار نفر را گرفته است.

نمی‌دانیم همه‌گیری بعدی چه زمانی روی خواهد داد اما می‌دانیم که تاثیر آن بر زندگی و اقتصاد جهان وحشتناک خواهد بود.
تدروس آدهانوم
مدیر کل سازمان جهانی بهداشت

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

کرونا در ایران جان ۱۱۹ بیمار دیگر را گرفت

سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت ایران روز دوشنبه اعلام کرد که ۱۱۹ بیمار مبتلا به «کووید ۱۹» طی شبانه روز گذشته جان خود را از دست داده اند.

به گفته سخنگوی وزارت بهداشت ایران تاکنون ۲۰۷ هزار و ۵۲۵ فرد مبتلا به ویروس جدید کرونا در ایران شناسایی شده اند. این در حالی است که شمار جان باختگان به ۹۷۴۲ نفر رسیده است.

بنا به اعلام وزارت بهداشت ایران وضعیت شیوع بیماری همه گیر «کووید ۱۹» در استان های خوزستان، هرمزگان، کرمانشاه و آذربایجان شرقی «قرمز» است. از سوی دیگر موارد ابتلا به این بیماری در دو استان فارس و کرمان نیز افزایش یافته است.

شمار مبتلایان در افغانستان از ۲۹ هزار نفر فراتر رفت

وزارت صحت عامه افغانستان روز دوشنبه از ثبت ۳۱۰ مورد جدید ابتلا به بیماری «کووید ۱۹» در این کشور خبر داد. به این ترتیب شمار مبتلایان به ویروس جدید کرونا در افغانستان به ۲۹ هزار ۱۴۳ نفر رسید.

بنا به اعلام وزارت صحت عامه افغانستان طی شبانه روز گذشته ۱۲ نفر در این کشور بر اثر ابتلا به نوع جدید ویروس کرونا جان باختند. بیشترین موارد جدید ابتلا به این ویروس در ولایت کابل با ۱۶۶ مورد به ثبت رسیده است. تعداد مبتلایان در ولایت های قندهار، بغلان، کندز (قندوز) نیز دو رقمی بوده است.

طبق آمار رسمی، شیوع ویروس جدید کرونا تاکنون جان ۵۹۸ نفر را در افغانستان گرفته است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تقویت حمایت مالی و سیاسی فرانسه و آلمان از سازمان جهانی بهداشت

بایدها و نبایدها دربارهٔ شنا کردن در دوران ویروس کرونا

موارد بیشتر ابتلا به ویروس کرونا در پکن گزارش شد