ثبت نام نزدیک به سه میلیون متقاضی جدید برای دریافت حقوق بیکاری در آمریکا

Virus Outbreak Nevada
Virus Outbreak Nevada Copyright John Locher/Copyright 2020 The Associated Press. All rights reserved.
Copyright John Locher/Copyright 2020 The Associated Press. All rights reserved.
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

با وجود پایان تدریجی قرنطینه و تسهیل شرایط بازگشت به کار در بسیاری از ایالات آمریکا، هفته گذشته ۲ میلیون و ۹۸۰ هزار نفر دیگر برای دریافت حقوق بیکاری ثبت نام کردند.

آگهی

با وجود پایان تدریجی قرنطینه و تسهیل شرایط بازگشت به کار در بسیاری از ایالات آمریکا، هفته گذشته ۲ میلیون و ۹۸۰ هزار نفر دیگر برای دریافت حقوق بیکاری ثبت نام کردند.

به این ترتیب شمار شهروندان جویای کاری که برای دریافت حقوق بیکاری در ایالات متحده ثبت نام کرده اند به ۳۶ میلیون نفر رسید.

وزارت کار ایالات متحده روز پنجشنبه اعلام کرد طی دو ماه گذشته تقریبا ۳۶ میلیون نفر نفر تقاضای کمک بیکاری کرده‌اند. این افراد به واسطه قرنطینه ناشی از شیوع  بیماری همه‌گیر کووید-۱۹ شغل خود را از دست داده و بیکار شده‌اند.

این آمار و گزارش‌های کم‌سابقه از رشد بیکاری در ایالات متحده که به بیشترین میزان در یک دهه اخیر رسیده، نگرانی‌ها از رکود و نزول شدید اقتصادی در این کشور را شدت بخشیده است.

کارگران بیکار در برخی ایالت‌ها هنوز در خصوص دریافت مزایای بیکاری با مشکلاتی مواجه هستند. دولت آمریکا هفته گذشته گزارش داد که نرخ رسمی بیکاری در این کشور در ماه آوریل به ۱۴.۷ درصد رسیده رسیده است که بالاترین میزان از زمان وقوع «رکود بزرگ» یک دهه پیش از وقوع جنگ جهانی دوم به شمار می‌رود.

خبرگزاری آسوشیتدپرس می‌گوید حتی این آمار وحشتناک هم نتوانسته عمق فاجعه را به درستی نشان دهد. دولت اعلام کرده بسیاری از کارگرانی که در ماه آوریل به عنوان فرد شاغل ثبت شده‌اند سر کار خود حاضر نشده و باید به‌عنوان بیکار موقت محسوب شوند.

از آن گذشته میلیون‌ها کارگر دیگری که شغل خود را از دست داده‌اند در ماه آوریل هنوز جسجتو برای کار جدید را آغاز نکرده و در نتیجه در آمار اعلام شده حضور ندارند. گزارش‌ها حاکی از آن است اگر همه این افراد بیکار شمرده شوند، نرخ بیکاری به ۲۴ درصد می‌رسد.

اقتصاددانان پیش‌بینی می‌کنند نرخ رسمی بیکاری در ماه مه و پیش از شروع تابستان به ۱۸ درصد برسد.

نگرانی‌ها از تبعات اقتصادی در آمریکا به شدت بالا گرفته و دونالد ترامپ از ایالت‌هایی که تصمیم به بازگشایی فعالیت اقتصادی گرفته‌اند حمایت می‌کند

تاکنون نزدیک به ۱ میلیون و پانصد هزار نفر در سراسر آمریکا به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و از این تعداد بیش از ۸۵ هزار نفر جان خود را از دست داده‌اند. 

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ثبت بیش از ۲۰ میلیون درخواست حقوق بیکاری در آمریکا

رکورد جدید در آمریکا؛ ۶.۶۵ میلیون نفر در یک هفته اعلام بیکاری کردند

بلندپروازی‌های اقتصادی و منجلاب بازار املاک چین؛ نخست‌وزیر خواهان رشد پنج درصدی است