پروژه دولت بریتانیا؛ ده هزار ساعت آموزش آنلاین رایگان برای کسب مهارت‌ دیجیتال

پروژه دولت بریتانیا؛ ده هزار ساعت آموزش آنلاین رایگان برای کسب مهارت‌ دیجیتال
Copyright AP
Copyright AP
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

در پی شیوع گسترده ویروس کرونا در جهان و خانه‌نشینی اجباری شهروندان، بسیاری از دانشگاه‌ها، مراکز آموزشی و وبسایت‌های فعال در زمینه یادگیری مهارت‌ها شماری از کلاس‌های درس خود را به صورت رایگان درآورده‌اند. دولت بریتانیا نیز پروژه ای برای آموزش مهارت ها به راه انداخته است.

آگهی

در پی شیوع گسترده ویروس کرونا در جهان و خانه‌نشینی اجباری شهروندان، بسیاری از دانشگاه‌ها، مراکز آموزشی و وبسایت‌های فعال در زمینه یادگیری مهارت‌ها شماری از کلاس‌های درس خود را به صورت رایگان درآورده‌اند.

در این میان دولت بریتانیا یک پروژه آموزش آنلاین رایگان به نام «جعبه‌ابزار مهارت‌ها» (Skills Toolkit) را راه‌اندازی کرده است تا کارمندان در خلال روزهای قرنطینه بتوانند در خانه مهارت‌های دیجیتال خود را ارتقا بخشند و برای شروع به کار مجدد آماده شوند.

این پروژه که با همکاری شماری از دانشگاه‌ها محقق شده است، ۱۰ هزار ساعت محتوای آموزشی آنلاین را در قالب هزار کلاس درس به مخاطبان ارائه می‌دهد.

این آموزش‌ها طیف متنوعی از مهارت‌ها از نحوه کدنویسی و تولید محتوا در وب تا بازاریابی آنلاین و امنیت سایبری را در بر می‌گیرند؛ مهارت‌هایی که می‌تواند در پیدا کردن شغل در آینده مفید باشند.

هلن میلنر، رئیس اجرایی بنیاد گود تینگز، می‌گوید: «۹۳ درصد تمامی فرصت‌های شغلی که عرضه می‌شوند به نحوی خواهان مهارت‌های دیجیتال هستند. به همین دلیل حتی اگر فکر می‌کنید به شغل دیجیتالی علاقه‌ای ندارید یا شغل‌ مورد علاقه‌تان با مبحث دیجیتال سروکار نخواهد داشت، باز هم احتمالا به مهارت‌های دیجیتال احتیاج دارید چرا که امروز برای کار در هر شرکتی مهارت‌های دیجیتال اولیه، از ارسال ایمیل تا دانلود محتوا، امری ضروری به شمار می‌رود.»

او اضافه کرد: «این آموزش‌ها فقط برای عاشقان دنیای دیجیتال و خوره‌های فناوری نیست، بلکه مهارت هایی حیاتی برای استفاده در محل کار است».

گوین ویلیامسون، وزیر آموزش بریتانیا، نیز با درخواست از صاحبان مشاغل برای تشویق کارمندان به استفاده از این امکان گفته است افزایش مهارت‌های دیجیتال و بالا رفتن سطح دانش کارمندان باعث می‌شود آنان بتوانند پس از قرنطینه در کار خود سریع‌تر پیشرفت کنند.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

آیا کلاسهای درس آنلاین نوید انقلابی در آموزش را می دهد؟

آموزش آنلاین و آینده دانشگاهها

سال تحصیلی افغانستان بدون حضور بیش از یک میلیون دختر آغاز شد