میلیاردر نروژی به ظن قتل همسر ناپدید شده‌اش بازداشت شد

میلیاردر نروژی به ظن قتل همسر ناپدید شده‌اش بازداشت شد
Copyright AP
نگارش از مسعود سالاری
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

پلیس در آن زمان حین تفتیش محل، یک یادداشت با دستخطی بد حاوی تهدید و باج‌خواهی و تقاضای نه میلیون یورو به ارز رمزپایه (کریپتوکارنسی) کشف کرده بود.

آگهی

پلیس نروژ از بازداشت یک بازرگان ثروتمند به ظن دست داشتن در قتل زنش خبر داد. همسر این مرد ۷۰ ساله از ۱۸ ماه پیش تا کنون ناپدید شده و هیچ اثری از او در دست نیست. 

ایدا ملبو اویستزه، سخنگوی پلیس نروژ اعلام کرد مظنون که تام هاگن نام دارد در روز سه شنبه ۲۸ آوریل (۹ اردیبهشت) هنگامی که خانه‌اش در لورنسکوگ واقع در شرق پایتخت، اسلو را ترک کرده و قصد رفتن به محل کارش را داشت، به اتهام «قتل یا معاونت در قتل» بازداشت شد.

به فلیپبورد یورونیوز فارسی بپیوندید

همسر او آن-الیزابت هاگن از تاریخ ۳۱ اکتبر ۲۰۱۸ (۹ آبان ۹۷)، از خانه بیرون رفت و بدون آن که ردی از خود به جای بگذارد، ناپدید شد. پلیس در آن زمان حین تفتیش محل، یک یادداشت با دستخطی بد حاوی تهدید و باج‌خواهی و تقاضای نه میلیون یورو به ارز رمزپایه (کریپتوکارنسی) کشف کرده بود. بررسی تلفن خانم هاگن و کشف برخی تماسی‌های پراکنده مشکوک که به نظر می‌رسید از طرف گروهی از آدم‌ربایان باشد، در ابتدا پلیس را به این نظریه رسانده بود که وی قربانی آدم‌ربایی به قصد اخاذی شده است.

با این حال تا ژوئن سال ۲۰۱۹ پلیس در حال بررسی مجدد نتایج خود در پرونده بود و بعد از آن شروع به بررسی این موضوع کرد که این ماجرا شاید یک قتل باشد که به دروغ به عنوان آدم‌ربایی جلوه داده شده است.

به نوشته مجله تجاری کاپیتال، تام هاگن در سال ۲۰۱۹ با ثروتی به ارزش ۱.۹ میلیارد کرون نروژ (۱۶۸ میلیون یورو) صد و شصت و چهارمین فرد ثروتمند در این کشور بوده است.

سخنگوی پلیس نروژ پلیس هیچ مدرک مشخصی برای تأیید سوء ظن خود و یا گمانه‌زنی درباره انگیزه احتمالی متهم ارائه نکرد اما گفت که در این پرونده «نشانه‌های روشنی از انحراف عمدی از واقعیت» دیده شده است.

پلیس نروژ احتمالا از این پس فرد مفقود شده را مُرده پنداشته است. اما ظاهرا در مورد نقش داشتن تام هاگن در کشته شدن همسرش و این که آیا او در این کار تنها بوده یا همدست داشته، هنوز برای پاسخ دادن به چنین پرسش‌هایی زود است. پلیس نروژ می‌گوید مظنون هنوز بازجویی نشده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

فرد مسلحی که یک دستگاه آمبولانس را در اسلو ربوده بود به دام پلیس نروژ افتاد

حمله مسلحانه به مسجدی در نزدیکی پایتخت نروژ یک زخمی بر جای گذاشت

پادشاه بیمار و ۸۷ ساله نروژ تحت عمل جراحی قرار گرفت