رونمایی از دسته پلی‌استیشن‌۵ سونی؛ «دوال سنس» چه ویژگی‌هایی دارد؟

رونمایی از دسته پلی‌استیشن‌۵ سونی؛ «دوال سنس» چه ویژگی‌هایی دارد؟
Copyright SONY
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

شرکت سونی با انتشار اطلاعات و تصاویری در وبلاگ خود به‌طور رسمی از دسته نسل پنجم پلی‌استیشن خود با نام دوال سنس رونمایی کرد. این دسته نسبت به نسل قبلی دسته‌های پلی استیشن چه تغییراتی کرده است؟

آگهی

شرکت سونی با انتشار اطلاعات و تصاویری در وبلاگ خود به‌طور رسمی از دسته (کنترلر) نسل پنجم پلی‌استیشن خود با نام دوال سنس DualSense رونمایی کرد.

هیدیاکی نیشینو، از مدیران ارشد شرکت سونی که در بخش برنامه‌ریزی و مدیریت پلت‌فرم‌ها فعالیت می‌کند در یادداشتی تاکید کرد که رونمایی از این دسته قدمی در مسیر ساخت پلی‌استیشن ۵ است. وی تاکید کرد که در حال ارسال این دسته به شرکت‌های تولیدکننده بازی هستند تا بازی‌ها با قابلیت‌های دوال سنس مطابقت داده شود. با این حال طبق اعلام شرکت سونی تولید این دسته‌ها شروع شده است.

در حالی این دسته به‌طور غیر منتظره معرفی شد که هنوز اطلاعات دقیق فنی درباره خود پلی‌استیشن ۵ در دست نیست.

هیدیاکی نیشینو می‌گوید که این دسته به‌گونه‌ای طراحی شده است که حس‌های متفاوت در زمان بازی را بهتر القا کند. یعنی احساس حضور مجازی گیمر در بازی‌ها تقویت شده است.

وی با این حال تاکید کرد که برخی از ویژگی‌های مثبت دوال‌شاک۴ (دسته کنسول پلی‌استیشن ۴ سونی) حفظ و همزمان قابلیت‌های بیشتری به آن اضافه شده است.

شرکت سونی
دسته پلی‌استیشن‌۵شرکت سونی

سونی در بررسی‌های خود به این نتیجه رسیده است که در دسته نسل پنجم کنسول خود قابلیت لرزش‌های لمسی دقیق‌تر و قابل فهم‌تری را تعبیه کند تا حس بهتر و واقعی‌تری به گیمر حین بازی منتقل شود. به‌طور مثال وقتی خودرویی را در جاده پوشیده از گل و لای عبور می‌دهد، فشار آرام خودرو روی سطح جاده به فرد منتقل شود. کلیدهای R2 و L2 نیز بهینه شده‌اند تا به‌طور مثال حس بهتر و واقعی‌تر در زمان پرتاب یک تیر با کمان به فرد منتقل شود. در واقع این کلیدها می‌توانند درجه‌های مختلفی از فشار را داشته باشند.

دکمه Share که در دسته قبلی موجود بود در دسته دوال‌سنس حذف شده اما دکمه Create که سونی می‌گوید قابلیت‌های بیشتر و کامل‌تری دارد جایگزین شده است.

در بخش پایینی دسته دوال سنس نسبت به دوال شاک تغییرات اندک است. از سوی دیگر مدیران این شرکت تاکید کرده‌اند که وزن این دسته تا حد ممکن پایین نگه داشته شده است و در باتری این دسته بی‌سیم نیز تغییرات رخ داده است.

سونی می‌گوید طراحی این دسته به‌گونه‌ای بوده است که آسان‌تر در دست فرد قرار گیرد و بازی با آن برای مدت طولانی نیز خسته کننده نباشد.

هیدیاکی نیشینو می‌گوید که اطلاعات بیشتر درباره این دسته در زمان نزدیک‌تر شدن به عرضه پلی‌استیشن ۵ ارائه خواهد شد.

از سوی دیگر جیم رایان، رئیس و مدیر اجرایی بخش سرگرمی‌های شرکت سونی نیز گفت که دسته جدید اصلاحات اساسی نسبت به دسته‌های قبلی داشته است تا تجربه افراد از بازی‌های ویدئویی دگرگون شود.

قرار است پلی‌استیشن ۵ در اواخر سال ۲۰۲۰ به بازار عرضه شود. با این حال برخی از متخصصان معتقدند با توجه به شرایط فعلی جهان همزمان با شیوع ویروس کرونا ممکن است این تاریخ تغییر کند.

کنسول بازی شرکت سونی که با نام پلی استیشن شناخته می‌شود برای نخستین با در سال ۱۹۹۴ به بازار عرضه شد و از آن زمان یکی از غول‌های دنیای سرگرمی محسوب می‌شود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

بازی آنلاین محبوب روبلاکس از امروز در پلی‌استیشن در دسترس است

افزایش بهای پلی‌استیشن ۵ سونی؛ آمریکایی‌ها فعلا در امانند

تاریخ عرضه و قیمت کنسول بازی پلی‌استیشن ۵ اعلام شد