صدور صورتحساب ۳۵ هزار دلاری برای یک بیمار کرونایی در آمریکا

عکس تزئینی است
عکس تزئینی است Copyright AP
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

این بیمار از جمله ۲۷ میلیون آمریکایی است که تحت پوشش بیمه قرار ندارند.

آگهی

یک بیمار مبتلا به ویروس کرونا که از اواخر فوریه گذشته به دلیل تشخیص نادرست پزشکان در بیمارستان‌های آمریکا سرگردان شده بود، پس از درمان و بازگشت به خانه با دریافت صورتحساب ۳۵ هزار دلاری(۳۳ هزار یورو) مواجه شد. 

به گزارش نشریه تایم، دَنی اَسکینی که به سرطان غدد لنفاوی مبتلاست، اواخر فوریه گذشته با بروز علائم درد در سر و سینه خود به پزشک انکولوژیست(سرطان شناس) خود مراجعه می‌کند و پزشک بلافاصله او را راهی اوراژانس شهر بوستون می‌کند. در آنجا پس از انجام معاینه‌ها و آزمایش‌های مربوطه اعلام می‌شود که خانم اَسکینی به بیماری سینه‌پهلو(ذات‌الریه) مبتلا شده است. 

اما او چند روز پس از ترخیص از بیمارستان دچار تب شدید و سرفه‌های ممتد می‌شود؛ بنابراین دوباره راهی اوراژانس می‌شود و هفت روز پس از بروز علائم جدید بیماری مورد معاینه پزشکان قرار می‌گیرد. نتایج آزمایش‌های جدید او سه روز بعد اعلام و مشخص می‌شود که او به بیماری کویید-۱۹ مبتلاست.  

اکنون بیمارستان برای او صورتحسابی معادل ۳۴ هزار و ۹۲۷ دلاری صادر کرده است. البته از این رقم ۹۰۷ دلار به انجام آزمایش تشخیص ابتلا به ویروس کرونا اختصاص دارد و جهش صورتحساب او بیشتر به خاطر انجام آزمایش‌های مختلفی است که طی مراجعه‌های متعدد به اورژانس از سوی پزشکان مختلف برای او تجویز شده است.  

با این حال هفته‌نامه تایم تایید کرده که خانم اَسکینی جزء ۲۷ میلیون نفر آمریکایی است که فاقد حمایت بیمه‌ای زندگی می‌کند و حتی پرداخت رقم ۹۰۷ دلاری نیز برای امثال او بسیار دشوار است. 

خانم اَسکینی در واکنش به این صورتحساب گفته است:«من به شخصه کسی را نمی‌شناسم که چنین پولی در حساب بانکی خود داشته باشد.»

به اینستاگرام یورونیوز فارسی بپیوندید 

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

علائم کرونا و حساسیت بهاری چه شباهت‌هایی با هم دارند؟

فاجعه‌بارترین سوانح فروریختن پل در ایالات متحده بر اثر برخورد کشتی‌‌ها

بن‌بست مالی ترامپ برای پرداخت جریمه دادگاه؛ آیا اموال رئیس سابق کاخ سفید مصادره می‌شود؟