آغاز انتخابات شهرداری‌ها در فرانسه با وجود نگرانی از گسترش ویروس کرونا

آغاز انتخابات شهرداری‌ها در فرانسه با وجود نگرانی از گسترش ویروس کرونا
Copyright AP
نگارش از یورونیوز با استفاده از  AFP
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

ژان میشل بلانکه، وزیر آموزش روز یکشنبه اعلام کرد که ویروس کرونا احتمالا ۵۰ تا ۷۰ درصد مردم این کشور را مبتلا خواهد کرد.

آگهی

حوزه‌های اخذ رای انتخابات شهرداری‌ها در سراسر فرانسه روز یکشنبه از ساعت ۸ صبح و با وجود نگرانی از گسترش سریع ویروس کرونا در این کشور کار خود را آغاز کردند.

نزدیک به ۴۸ میلیون شهروندان فرانسوی واجد شرایط رای دادن در این انتخابات هستند.

با وجود تعطیلی تمام کسب و کارها و مکان‌های دولتی غیرضروری و مراکز آموزشی در این کشور، دولت امانوئل ماکرون بر برگزاری این انتخابات در موعد مقرر تاکید کرده است.

براساس آخرین آمار تاکنون ۴۴۶۹ نفر در فرانسه به بیماری کووید-۱۹ مبتلا شده و۹۱ نفر هم جان خود را از دست داده‌اند.

آخرین اخبار و داده‌های امروز ویروس کرونا در مناطق مختلف جهان

رئیس جمهوری فرانسه پنجشنبه شب در یک نطق تلویزیونی، ورود سراسر این کشور به مرحله ۳ (بالاترین مرحله) مقابله با یک بیماری را اعلام کرد. به این ترتیب تمام مراکز آموزشی، از مهدکودک‌ها گرفته تا دانشگاه در سراسر این کشور تا اطلاع ثانوی تعطیل شد. به‌علاوه، ادوارد فیلیپ، نخست وزیر شامگاه شنبه دستور تعطیلی تمام کسب‌وکارهای فرانسه از جمله رستوران‌ها، کافه‌ها و میکیده‌ها و همچنین سینما و موزه‌ها و دیگر مراکز فرهنگی را صادر کرد.

تا ساعت ۱۰ و نیم صبح به وقت محلی، بسیاری از چهره‌های سیاسی نظیر ادوارد فیلیپ، نخست وزیر، ان ایدالگو، شهردار پاریس و نیکلا سارکوزی، رئیس جمهوری پیشین با حضور در حوزه‌های انتخاباتی رای خود را به صندوق انداخته اند.

تاکید بر برگزاری انتخابات شهرداری‌ها در زمانی که به‌نظر می‌رسد بسیاری از شهروندان به دلیل نگرانی از شیوع کرونا پای صندوق‌های رای نمی‌روند، انتقاد احزاب و جریان‌های سیاسی مخالف را برانگیخته است. بسیاری از شهرداران شامگاه شنبه و پس از تاکید دولت بر برگزاری انتخابات به نشانه اعتراض از مقام خود استعفا دادند. با این حال تقریبا تمام حوزه‌های اخذ رای در فرانسه صبح یکشنبه کار خود را آغاز کردند.

Copyright 2020 The Associated Press. All rights reserved
انیس بوزن، کاندیدای حزب جمهوری به پیش (حزب حاکم) برای شهرداری پاریسCopyright 2020 The Associated Press. All rights reservedRafael Yaghobzadeh

انتخابات شهرداری‌ها در فرانسه در حالی برگزار می‌شود که ژان میشل بلانکه، وزیر آموزش روز یکشنبه اعلام کرد ویروس کرونا احتمالا ۵۰ تا ۷۰ درصد مردم این کشور را مبتلا خواهد کرد.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

فرانسه؛ هزاران دوستدار فوتبال از ویروس کرونا نهراسیدند

استعفای مدیر فرانسوی به دلیل تهدید به مرگ پس از تذکر حجاب؛ دولت از دانش‌آموز محجبه شکایت می‌کند

انتقال مهاجران برای «پاکسازی» پاریس در آستانه المپیک خشم شهرداران فرانسه را برانگیخت