آمریکا پایگاه شبه‌نظامیان نزدیک به ایران در عراق را بمباران کرد

آمریکا پایگاه شبه‌نظامیان نزدیک به ایران در عراق را بمباران کرد
Copyright AP
Copyright AP
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

پنتاگون تایید کرد این عملیات در پاسخ به کشته شدن دو سرباز آمریکایی و یک بریتانیایی که در حمله روز چهارشنبه به پایگاه تاجی آمریکا در عراق کشته شدند، صورت گرفته است.

آگهی

پنتاگون تایید کرد که روز پنجشنبه ۱۲ مارس در عراق عملیات هوایی علیه یک گروه طرفدار ایران انجام داده است.

به گفته مقام‌های آمریکایی این عملیات به دنبال کشته شدن دو آمریکایی و یک بریتانیایی پس از حمله موشکی روزهای اخیر در عراق صورت گرفته است.

پنتاگون در بیانیه ای که پنجشنبه ۱۲ مارس منتشر کرد گفت در این حملات هوایی، انبار تسلیحاتی را که از آنجا موشک‌هایی که در حمله به پایگاه نظامی تاجی در شمال بغداد استفاده شد، هدف قرار داده است.

در این بیانیه آمده حمله‌ای که ائتلاف بین‌المللی انجام داده دفاعی بوده و پاسخ مستقیم به تهدیدی است که گروه‌های مسلح مورد حمایت ایران علیه نیروهای ائتلاف بین‌المللی به وجود آورده‌اند.

پنتاگون همچنین با دفاعی خواندن این عملیات می‌گوید این اقدام پاسخ مستقیمی است به تهدید گروه‌های شبه نظامی شیعه‌ای که با حمایت ایران به پایگاه‌های آمریکایی حمله می‌کنند. در این بیانیه آمریکا می‌گوید پایگاه‌هایش برای مبارزه با داعش به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

مارک اسپر، وزیر دفاع ایالات متحده در این رابطه می‌گوید: «آمریکا حملات علیه مردم، منافع خود و یا متحدینش را تحمل نخواهد کرد.»

وی در بیانیه‌ای که در این رابطه منتشر کرده همچنین می‌گوید: «همانطور که در ماه‌های اخیر نشان داده‌ایم ما از انجام هرگونه اقدام نظامی لازم برای محافظت از نیروهای خود در عراق و منطقه خودداری نمی‌کنیم.»

آقای اسپر پیشتر و بعد از کشته شدن سه سرباز آمریکایی و بریتانیایی در حملات موشکی به پایگاه نظامی تاجی این کشور هشدار داده بود که همه گزینه‌ها روی میز است.

پنتاگون در ادامه بیانیه خود آورده است: «گروه‌های تروریستی در عراق باید حملات به نیروهای آمریکایی و نیروهای ائتلاف را متوقف کنند در غیر این صورت با پیامدهای آن در مکان و زمانی که انتخاب می‌کنیم مواجه خواهند شد.»

یک مقام آمریکایی به خبرگزاری فرانسه گفته است اهداف این عملیات آمریکا، گروه‌های لجستیک و و واحدهای ذخیره سازی هواپیماهای بدون سرنشین بوده است.

این مقام آمریکایی همچنین افزوده است عملیات در ساعات اولیه بامداد روز جمعه به وقت عراق انجام شده است.

همچنین یک منبع امنیتی در دولت عراق هم به این خبرگزاری گفته است پنج موشک سنگین به منطقه جرف الصخر در جنوب بغداد اصابت کرده است.

این حملات آمریکا در واکنش به عملیات روز چهارشنبه نیروهای نزدیک به جمهوری اسلامی ایران در عراق علیه پایگاه تاجی آمریکا در عراق صورت گرفته است.

رسانه‌های محلی عراقی خبر می‌دهند در پی حملات شب گذشته آمریکا، فرودگاه در حال ساخت کربلا نیز بمباران شده و اخبار تایید نشده‌ای در خصوص کشته شدن یکی از کارمندان این فرودگاه منتشر شده است.

درحمله راکتی چهارشنبه شب به پایگاه تاجی در مرکز عراق دو سرباز آمریکایی و یک سرباز بریتانیایی کشته شدند.

بنا به اعلام ارتش آمریکا در جریان این حمله حدود ۱۸ راکت کاتیوشا به سوی پایگاه تاجی شلیک شد.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

حمله راکتی جدید به پایگاه نظامی تاجی در عراق

بغداد در رقابت با اقلیم کردستان، خط لوله نفت کروک-جیهان را بازگشایی می‌کند

سفیر آمریکا در عراق: داعش همچنان یک تهدید محسوب می‌شود