یازده دلیل برای این که ویروس کرونا از آنفلوانزا خطرناک‌تر است

یازده دلیل برای این که ویروس کرونا از آنفلوانزا خطرناک‌تر است
Copyright AP
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

مقایسه ۱۲ گانه این بیماری با آنفلوانزا که بر پایه اطلاعات و شواهد تایید شده توسط مرکز کنترل و پیشگری از بیماری‌های ایالات متحده نشان می‌دهد که گذشته از یک مورد شباهت نسبی حداقل در ۱۱ مورد، بیماری کووید-۱۹ از آنفلوانزا خطرناک‌تر است.

آگهی

طی ۳ ماهی که از شیوع ویروس کرونا در جهان می‌گذرد، از رئیس جمهوری آمریکا گرفته تا برخی کارشناسان با یادآوری شمار مرگ و میر سالانه شیوع ویروس آنفلوانزا سعی کرده‌اند به طور تلویحی رسانه‌ها را به بزرگ‌نمایی ابعاد بیماری کووید-۱۹ متهم کنند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، روز دوشنبه با انتشار توییتی نوشت:«سال پیش ۳۷ هزار آمریکایی به دلیل ابتلا به آنفلوآنزای عادی مردند. میانگین سالانه آن بین ۲۷ تا ۷۰ هزار نفر است. اما هیچ چیز تعطیل نمی‌شود و زندگی و اقتصاد به جریان خود ادامه می‌دهد. تا این لحظه ۵۴۶ مورد ابتلا به ویروس کرونا در آمریکا تأیید شده و ۲۲ نفر مرده‌اند. در موردش فکر کنید.»

اما مقایسه ۱۲ گانه این بیماری با آنفلوانزا که بر پایه اطلاعات و شواهد تایید شده توسط مرکز کنترل و پیشگری از بیماری‌های ایالات متحده نشان می‌دهد که گذشته از یک مورد شباهت نسبی حداقل در ۱۱ مورد، بیماری کووید-۱۹ از آنفلوانزا خطرناک‌تر است.

بر پایه این بررسی شیوع ویروس کرونا از نظر قدرت، سرعت و وسعت بسیار بیشتر از آنفلوانزاست. همچنین میزان مرگ و میر و طی دوران سخت بیماری نیز در میان مبتلایان به ویروس کرونا بسیار بیشتر است. در همین حال امکان و احتمال بهبود بیماران مبتلا به بیماری کووید-۱۹ از آنفلوانزا کمتر است.

به اینستاگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

واکنش اتحادیه اروپا به تصمیم ترامپ: مهار ویروس‌کرونا با اقدامات یکجانبه ممکن نیست

کرونا در آلمان؛ پزشکان به افراد مشکوک تلفنی یک هفته مرخصی کاری می‌دهند

۳ سوالی که باید درباره رژیم غذایی‌تان از خود بپرسید