جودو؛ درخشش ژاپنی ها و ناکامی سعید ملایی در گرند اسلم دوسلدورف

 جودو؛ درخشش ژاپنی ها و ناکامی سعید ملایی در گرند اسلم دوسلدورف
Copyright IJF
Copyright IJF
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

در وزن منهای ۸۱ کیلوگرم، سعید ملایی که با پرچم مغولستان در مسابقات شرکت کرده بود پس از ناکامی از رسیدن به نیمه نهایی به مکان هفتم بسنده کرد. ملایی دو سال در همین تورنمنت با پیراهن تیم ملی ایران مدال طلا گرفته بود.

آگهی

دومین روز از رقابت های گرند اسلم جودو در دوسلدورف آلمان با مراسمی دیدنی آغاز شد که کودکان علاقمند به این ورزش محبوب نقش عمده ای در آن داشتند. از اتفاق های روز دوم نیز بازماندن سعید مولایی، ملی پوش سابق جودوی ایران از رسیدن به نیمه نهایی بود.

بهترین جودوکار زن

همچون روز نخست، عنوان بهترین ورزشکار زن دومین روز تورنمنت را یک ژاپنی از آن خود کرد. میکو تاشیرو در مبارزات وزن منهای ۶۳ کیلوگرم با تلفیقی از دو فن «تاشی وازا» و «نی وازا» کلیه رقبا را از پیش رو برداشت تا در فینال با غلبه بر تینا ترستنیاک، حریف سرشناس اسلوونیایی خود صاحب گردن آویز طلا شود.

تاشیرو در مبارزه نهایی حریف خود را با امتیاز ایپون شکست داد. او پس از دریافت مدال زرین خود از دستان ماریوس ویزر، رئیس فدراسیون جهانی جودو گفت: «ترستنیاک یک جودوکار بسیار قوی است و شما دیدید که ابتدای مبارزه به سختی حمله می کرد اما من توانستم کنترل مسابقه در دست بگیرم و در نهایت پیروز از میدان خارج شوم.»

بهترین جودوکار مرد

عنوان بهترین ورزشکار مرد روز دوم تورنمنت نیز به یک جودوکار ژاپنی تعلق گرفت. شوهِئی اونو که بسیار آماده نشان می داد در مبارزات وزن منهای ۷۳ کیلوگرم حریفان نامداری چون فابیو بازیله ایتالیایی و تامی ماسیاس سوئدی را شکست داد تا در فینال با غلبه بر شانگیریم آن، جودوکاری از کره جنوبی صاحب گردن آویز طلا شود.

اونو پس از دریافت مدال طلای خود ازدستان نایب رئیس فدراسیون جهانی جودو گفت:«مبارزه با این همه جودوکار قوی به واقع برایم دشوار بود اما تمام تلاشم را کردم تا مقابل همه آنها با قدرت ظاهر شوم. مقابله با این نوع رقبا را دوست دارم و حالا باید خودم را برای بازیهای المپیک آماده کنم تا دومین عنوان را با همین شیوه که امروز ظاهر شدم، بدست آورم.»

ششمین مدال طلا برای ژاپن

شیزورو آرای، دیگر جودوکار ژاپن بود که در روز دوم تورنمنت طلا گرفت. او در فینال مبارزات وزن منهای ۷۰ کیلوگرم زنان گابریلا ویلمز، حریفی از بلژیک را از پیش رو برداشت.

طلای دسته ۸۱ کیلوگرم به گرجستان رسید

خاسان خالمورزایف، جودوکار روس در فینال مبارزات وزن منهای ۸۱ کیلوگرم مقابل تاتو گریگالاشویلی، حریف جوان گرجستانی شکست خورد و مدال نقره دریافت کرد. در این وزن سعید ملایی که با پرچم مغولستان در مسابقات شرکت کرده بود پس از ناکامی از رسیدن به نیمه نهایی به مکان هفتم این وزن بسنده کرد. ملایی دو سال در همین تورنمنت با پیراهن تیم ملی ایران مدال طلا گرفته بود.

بهترین فن

بهترین فن روز دوم تورنمنت دوسلدورف تسند اوشیر جودوکار مغولی در مبارزه رده بندی وزن منهای ۷۳ کیلوگرم مردان به اجرا در آورد که امتیاز ایپون و مدال برنز را برایش به همراه داشت.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

فدراسیون جهانی جودو برای ۲۸ ماه دیگر جودوی ایران را از حضور دررقابت ها محروم کرد

جودو؛ ترستنیاک پس از هشت ماه غیبت در گرنداسلم بوداپست طلا گرفت

فرانتس بکن بائر، قیصر فوتبال آلمان در ۷۸ سالگی درگذشت