چرا شادترین مردم جهان مشکل مالی پیدا کرده‌اند؟

چرا شادترین مردم جهان مشکل مالی پیدا کرده‌اند؟
Copyright عکس از آسوشیتدپرس
Copyright عکس از آسوشیتدپرس
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

شادترین مردم جهان چنان در مدیریت منابع مالی خود مشکل پیدا کرده‌اند که بانک مرکزی کشور آنها به فکر تدوین کتاب راهنمای امور مالی برای شهروندان این کشور افتاده است.

آگهی

بخشی از شادترین مردم جهان چنان در مدیریت منابع مالی خود مشکل پیدا کرده‌اند که بانک مرکزی کشور آنها به فکر تدوین کتاب راهنمای امور مالی برای شهروندان، افتاده است.

در حال حاضر ۷ درصد از جمعیت ۵.۵ میلیون نفری فنلاند که اخیرا مردم آن از سوی سازمان ملل متحده به عنوان شادترین مردم جهان انتخاب شده، توانایی پرداخت منظم هزینه‌های زندگی و صورتحساب‌های ماهانه خود را ندارد و به همین جهت بسیار به دریافت وام‌های بانکی وابسته شده‌اند. این رقم طی یک دهه گذشته نزدیک به ۳۰ درصد رشد کرده و به سطح یک رکورد تاریخی در این کشور رسیده است.

همچنین بدهی خانوارهای فنلاندی طی دو دهه گذشته با وجود کاهش نرخ بهره بانکی، دو برابر شده است.

در چنین شرایطی، این فرضیه از سوی بانک مرکزی فنلاند مطرح شده که رشد سریع سطح بدهی‌های مردم این کشور که دارای یکی از تحصیلگرده ترین مردم جهان است، به دلیل پایین بودن دانش مالی آنها باشد.

البته برخی کارشناسان اقتصادی فنلاند معتقدند، توسعه بانکداری مجازی و توسعه خدمات اعتباری در بستر این بانکداری موجب شده تا شهروندان این کشور در هزینه‌کرد ماهانه خود دچار نوعی بیخیالی شوند چرا که برخلاف گذشته که سیستم سنتی اسکناس فیزیکی رایج بود، تنظیم بودجه از سوی افراد الزام بیشتری داشت.

اما در مقابل بانک‌های فنلاند نگران این هستند که با ادامه روند موجود، اعتبار بسیاری از شهروندان این کشور برای بهره مندی از خدمات جبرانی و وام‌های کوتاه‌مدت به پایان برسد و آنها در مدیریت منابع پولی خود را مشکلات جدی‌تری مواجه شوند.

همچنین دولت این کشور نیز بر این باور است که با فراگیر شدن پدیده بدحسابی در میان فنلاندی‌ها، بخشی از نیروی کار این کشور با مشکل جلب اعتماد کارفرمایان مواجه می‌شوند و به همین دلیل بیکاری در این کشور افزایش خواهد یافت.

بر این اساس، بانک مرکزی فنلاند تصمیم گرفته تا با تدوین کتاب، سطح دانش مالی و مدیریت منابع پولی مردم این کشور را افزایش دهد. همچنین پیشنهاد شده تا آموزش امور مالی و بودجه‌بندی خانوار در مدارس این کشور آموزش داده شود.

به اینستاگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

شادترین مردم جهان؛ ساکنان کشورهای اسکاندیناوی یا اعضای قبایل بومی؟

انتشار گزارش خشمگین‌ترین مردم جهان؛ ایران در محاصره همسایگانی عصبانی‌تر

بهترین کشورهای جهان برای بزرگ کردن بچه‌ها کدامند؟