طومار ۷۵ هزار نفری در بریتانیا: کودکان پناهجو حق دارند با خانواده‌هایشان زندگی کنند

طومار ۷۵ هزار نفری در بریتانیا: کودکان پناهجو حق دارند با خانواده‌هایشان زندگی کنند
Copyright AMNESTY
Copyright AMNESTY
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

سازمان عفو بین‌الملل با برگزاری تجمعی در مقابل وزارت کشور بریتانیا، خواستار تغییر قوانین سخت‌گیرانه علیه کودکان مهاجر و پناهجو شد تا آنها بتوانند همچون سابق به آغوش خانواده‌های خود در بریتانیا بازگردند.

آگهی

سازمان عفو بین‌الملل روز چهارشنبه با برگزاری تجمعی در لندن مقابل ساختمان وزارت کشور بریتانیا خواستار تغییر قوانین مهاجرتی در این کشور شد؛ قوانینی که اجازه نمی‌دهند کودکان پناهجو بتوانند در چهارچوب اصل «پیوستن به دیگر اعضای خانواده» به خانواده‌هایشان در بریتانیا ملحق شوند.

در پایان این تجمع، نزدیک به ۷۵ هزار نفر از شهروندان بریتانیا با امضای طوماری خواهان تغییر قوانین در این موضوع شدند.

بریتانیا یکی از معدود کشورهای اروپایی است که قوانین مهاجرتی آن کمکی به کودکان پناهجو نمی‌کند. تحقیقات اخیر که از سوی سازمان‌های مردم نهاد از جمله شورای پناهندگان، عفو بین‌الملل و موسسات خیریه حامی کودکان انجام شده است، نشان می‌دهد که عدم حمایت از اصل «پیوستن به دیگر اعضای خانواده» تأثیرات مخربی بر کودکان پناهجو می‌گذارد و از جمله باعث اضطراب مداوم و ترس از عدم امنیت در آنها می‌شود و پیامدهای جدی برای سلامت روان این کودکان در پی دارد.

موریس ورن، رئیس اجرایی شورای پناهندگان به رسانه‌ها گفت: «جلوگیری از پیوستن کودکان پناهنده به خانواده‌هایشان نه تنها در تضاد با قوانین و منشورهای بین‌المللی است بلکه زندگی بسیاری از این کودکان را که قبلاً در اثر رنج و انزوا به دلیل سختی مهاجرت رنج‌های فراوانی متحمل شده‌اند، برای همیشه ویران می‌کند.»

سازمان‌های مردم نهاد حامی حقوق پناهجویان امیدوارند با تحت فشار قراردادن دولت محافظه‌کار بوریس جانسون بتوانند این قوانین را تغییردهند.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

وقتی خرگوش‌های شکلاتی هم ماسک می‌زنند

اسپانیا ۶۹ پناهجوی مفقود شده را از دریا نجات داد

در چند متری مرز آمریکا؛ پناهجویی گلوی خود را روی پل «ریوگراند» برید