حمله جنگنده‌های آمریکایی به مقر شبه‌نظامیان تحت حمایت ایران در عراق و سوریه

حمله جنگنده‌های آمریکایی به مقر شبه‌نظامیان تحت حمایت ایران در عراق و سوریه
Copyright عکس از آسوشیتدپرس
Copyright عکس از آسوشیتدپرس
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

جاناتان هافمن اعلام کرد نیروهای آمریکا «حملات دفاعی دقیقی» را علیه پنج نقطه از مقر نیروهای «کتائب حزب‌الله» که به گفتهٔ وی «شبه‌نظامیان تحت حمایت ایران» هستند انجام داده‌اند.

آگهی

ایالات متحده اعلام کرد در پاسخ به حمله‌ای که به کشته شدن یک آمریکایی در عراق انجامید، چند مقر شبه‌نظامیان «کتائب حزب‌الله» در مرز عراق و سوریه را هدف قرار داده است. گروه «کتائب حزب‌الله» به‌نوعی زیر مجموعه حشدالشعبی به شمار می‌آید.

بنابر اعلام وزارت دفاع آمریکا مراکز مورد حمله شامل زاغه‌های مهمات و مراکز نظارت و فرماندهی می‌شود که این گروه برای حمله به نیروهای ائتلاف از آنها استفاده می‌کرده است. 

با آنکه منابع خبری نخست از انجام این حمله به‌وسیلهٔ پهپادها خبر داده‌اند اما خبرگزاری رویترز به نقل از یک مقام آمریکایی که خواست نامش فاش نشود اعلام کرد که این حملات به‌وسیلهٔ هواپیماهای اف۱۵ صورت گرفته است.

خبرگزاری رسمی فرانسه به نقل از مقامات محلی اعلام کرد در این حمله ۱۵ عضو این شبه‌نظامیان کشته و شماری دیگر نیز زخمی شده‌اند. این در حالی است که رسانه‌های داخلی ایران پیشتر از کشته شدن یکی از فرماندهان حشد الشعبی در این حملات خبر داده‌ بودند. 

جاناتان هافمن، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد نیروهای این کشور «حملات دفاعی دقیقی» را علیه پنج مقر نیروهای «کتائب حزب‌الله» که به گفتهٔ وی «شبه‌نظامیان تحت حمایت ایران» هستند انجام داده‌اند. بنابر اعلام پنتاگون سه نقطه از مراکز مورد حمله در عراق و دو مقر دیگر در سوریه واقع شده است. 

به اینستاگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

آقای هافمن در ادامه تأکید کرد که این حملات توانایی کتاب حزب‌الله را برای انجام عملیات در آینده علیه نیروهای ائتلاف تضیف خواهد کرد.

ایالات متحده این گروه را مسئول پرتاب حدود ۳۰ راکت در روز جمعه به سوی اردوگاه نظامیان این کشور در نزدیکی کرکوک می‌داند، حمله‌ای که در آن یک پیمانکار غیرنظامی آمریکایی کشته شد و چند تن دیگر از کارکنان آمریکایی و عراقی این اردوگاه زخمی شدند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

چرا روحانی از حمله به عین‌الاسد بی‌خبر بود؟ پاسخ کیهان: محرمانه بود، فقط ۱۰ نفر خبر داشتند

فایننشال تایمز: آمریکا و ایران بر سر حملات حوثی‌ها در عمان مذاکرات محرمانه داشته‌‌اند

«مامور وزارت اطلاعات ایران» در آمریکا تحت تعقیب قرار گرفت؛ اف‌بی‌آی به دنبال مجید دستجانی فراهانی