سرمایه‌گذاری در کدام بازار بیشترین سود را در سال ۲۰۱۹ داشت؟

سرمایه‌گذاری در کدام بازار بیشترین سود را در سال ۲۰۱۹ داشت؟
Copyright عکس از آسوشیتدپرس
Copyright عکس از آسوشیتدپرس
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

ارز، طلا، نفت یا بورس... در سال ۲۰۱۹ سرمایه‌گذاری در کدام بازار بیشترین سود را داشت؟

آگهی

با وجود اوج‌گیری جنگ تجاری آمریکا با چین و تشدید بحران در خاورمیانه و افزایش تنش در خلیج فارس، بازارهای سهام آمریکا از نظر سودآوری گوی سبقت را از رقبای خود یعنی بازار جهانی نفت، طلا و ارز ربودند.

بورس

شاخص نَزدک مُرکب یا نزدک کامپوزیت در طول یک سال گذشته با ثبت رشد یا بازده متوسط ۴۴.۵ درصدی، بالاترین افزایش را در بورس‌های سهام دنیا از اروپا گرفته تا آسیا به خود اختصاص داد.

شاخص نزدک کامپوزیت متوسط قیمت سهام حدود ۴ هزار شرکت معامله شده در بورس نزدیک آمریکا اندازه‌گیری می‌کند که وزن شرکت‌های فعال در زمینه فناوری اطلاعات در آن بالاست.

همچنین شاخص اس‌اند‌پی‌۵۰۰ که متوسط بهای سهام ۵۰۰ شرکت بزرگ‌تر بورس نیویورک را محاسبه می‌کند، طی ۱۲ ماه گذشته ۳۷ درصد افزایش یافته است.

نفت

بازار جهانی نفت داد وستدهای سال ۲۰۱۸ را بر پایه نرخ ۵۳ دلاری هر بشکه نفت خام پایه برنت دریای شمال آغاز کرد. هر چند روند صعودی بهای جهانی، قیمت هر بشکه نفت برنت را در هفته پایانی ماه آوریل(اوایل اردیبهشت) تا ۷۳ دلار و ۸۹ سنت افزایش داد ولی این نرخ پیش از آن که در تابستان گذشته بار دیگر به کمتر از ۶۰ دلار رسید ولی در معاملات روزهای پایانی سال در حوالی نرخ ۶۶ دلار نوسان داد.

قیمت جهانی هر بشکه نفت پایه برنت در طول سال میلادی گذشته کمتر از ۲۰ درصد افزایش یافت.

طلا

بازار جهانی طلا معاملات سال ۲۰۱۸ میلادی را با نرخ هزار و ۳۰۲ دلار به ازای هر اونس آغاز کرد. این نرخ پس از آن که قله هزار و ۵۵۲ دلار را تابستان گذشته فتح کرد، نوسانی نزولی را طی کرد و در پایان آخرین روز کاری پیش از تعطیلی کریسمس به هزار و ۴۹۹ دلار و ۶۰ سنت رسید.

بدین ترتیب بازار جهانی طلا طی نزدیک به یک سال گذشته شاهد بازده ۱۵.۱۷ درصدی بوده است.

دلار

در حال حاضر هر یورو در مقابل ۱.۱۰۹۹ دلار آمریکا مبادله می‌شود. این نرخ در آغاز سال ۲۰۱۹ میلادی ۱.۱۴۸۱ بود. بنابراین طی خرید و فروش‌های ۱۲ ماه گذشته بازار جهانی ارز، ارزش برابری دلار آمریکا در مقابل یورو ۳.۳ درصد رشد کرده و در مقایسه با بازار سهام، نفت و طلا پایین‌ترین بازده را داشته است.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

درآمد سالانه دو کودک عضو شبکه یوتیوب از ۱۸ میلیون دلار فراتر رفت

پیش‌بینی بازار نفت در سال ۲۰۲۰؛ کسری بودجه عربستان افزایش می‌یابد

برآورد اندازه واقعی بازار سهام ایران؛ نرخ رشد بورس تهران چقدر است؟