نیویورک تایمز: آمریکا ۲ دیپلمات چینی را به ظن جاسوسی اخراج کرده است

نیویورک تایمز: آمریکا ۲ دیپلمات چینی را به ظن جاسوسی اخراج کرده است
Copyright عکس از آسوشیتدپرس
Copyright عکس از آسوشیتدپرس
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

مسئولان اطلاعاتی ایالات متحده بر این باور هستند که فعالیت های جاسوسی چین در مقطع کنونی در مقایسه با دیگر کشورها بزرگترین تهدید جاسوسی برای واشنگتن محسوب می شود.

آگهی

روزنامه نیویورک تایمز روز یکشنبه گزارش داد که دولت آمریکا پائیز سال جاری دو دیپلمات چینی را به ظن جاسوسی اخراج کرده است.

بنا به این گزارش این دو دیپلمات چینی با خودرو وارد یک پایگاه نظامی حساس آمریکا در ایالت ویرجینیا شده بودند.

در گزارش نیویورک تایمز به نقل از شش منبع آگاه آمده است که آمریکا یکی از دیپلمات های اخراج شده را یک افسر اطلاعاتی می داند که تحت پوشش دیپلمات فعالیت می کرده است. این دو دیپلمات چینی هنگام ورود به پایگاه نظامی آمریکا در ایالت ویرجینیا به همراه همسران خود بودند.

آنها پس از ورود به پایگاه در ماه سپتامبر (شهریور/مهر) از دست کارکنان این مرکز که آنها را دنبال می کردند فرار کردند. این دو دیپلمات چینی و همسرانشان تنها هنگامی مجبور به توقف خودروی خود شدند که یک خودروی آتش نشانی مسیر حرکت آنها را مسدود کرد.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

این حادثه نگرانی مقامات آمریکایی از افزایش فعالیت های جاسوسی چین در داخل خاک آمریکا را افزایش داده است. مسئولان اطلاعاتی ایالات متحده بر این باور هستند که فعالیت های جاسوسی چین در مقطع کنونی در مقایسه با دیگر کشورها بزرگترین تهدید جاسوسی برای واشنگتن محسوب می شود.

اخراج دیپلمات های چینی از آمریکا به ظن جاسوسی در بیش از ۳۰ سال گذشته بی سابقه محسوب می شود. ایالات متحده در سال ۱۹۸۷ میلادی دو نفر از کارکنان سفارت چین را پس از آنکه آنها به ظن جاسوسی توسط پلیس فدرال آمریکا (اف بی آی) بازداشت شدند اخراج کرده بود.

یک مقام آمریکایی به نیویورک تایمز گفته است که مقامات چین نسبت به گذشته به شکلی جسورانه تر و به طور سرزده با گذرنامه های دیپلماتیک به مراکز تحقیقاتی و دولتی در داخل آمریکا می روند. این مقام آمریکایی افزوده که نفوذ دو دیپلمات چینی به داخل یک پایگاه نظامی نمونه ای قابل توجه از حوادث مشابه است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

نیروی دریایی آمریکا استفاده از اپلیکیشن چینی تیک‌تاک را ممنوع کرد

چرا شهروندان چین، دومین اقتصاد بزرگ جهان زندگی‌شان را برای مهاجرت به خطر می اندازند؟

آمریکا چند فرد و شرکت چینی در پیوند با ایران را تحریم کرد