فهرست افراد تحریمی آمریکا همزمان با روز جهانی حقوق بشر

فهرست افراد تحریمی آمریکا همزمان با روز جهانی حقوق بشر
Copyright عکس از آرشیو
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

ایالات متحده آمریکا یکی از مسئولان عالیرتبه روسیه در چچن، یک افسر پلیس پاکستانی و هیجده فرد دیگر را به دلیل «نقض گسترده» حقوق بشر تحریم کرد. استیون منوچین، وزیر خزانه داری این کشور روز سه شنبه، همزمان با روز جهانی حقوق بشر با انتشار بیانیه ای بر تعهد واشنگتن در حمایت از حقوق بشر تاکید کرد.

آگهی

ایالات متحده آمریکا یکی از مسئولان عالیرتبه روسیه در چچن، یک افسر پلیس پاکستانی و هیجده فرد دیگر را به دلیل «نقض گسترده» حقوق بشر تحریم کرد. 

استیون منوچین، وزیر خزانه داری این کشور روز سه شنبه، همزمان با روز جهانی حقوق بشر با انتشار بیانیه ای بر تعهد واشنگتن در حمایت از حقوق بشر تاکید کرد. 

آقای منوچین در این بیانیه با تاکید بر اینکه آمریکا در مقابل شکنجه، آدم ربایی، خشونت جنسی، قتل و آدم کشی علیه غیرنظامیان بی گناه کوتاه نخواهد آمد از تحریم اصلان ایرازخانوف، مدیر کل وزارت کشور چچن در گروزنی و خانواده درجه یک او و همچنین ممنوعیت ورود وی به خاک آمریکا خبر داد. در بیانیه وزیر خزانه داری آمریکا آمده که آقای ایرازخانوف مسئول اعدام دستکم ۲۷ بیگناه در زمان تصدی مسئولیت قبلی اش بوده است.

وزارت خزانه داری آمریکا همزمان از تحریم رائو انورخان یکی از افسران پلیس پاکستان خبر داد. طبق ادعای مقامات آمریکایی زمانی که آقای انورخان در پلیس منطقه ملیر از توابع استان سند مسئولیت داشته فرمان سرکوب مردم را صادر کرده است که طی آن بیش از ۴۰۰ نفر کشته شده اند.

در ادامه بیانیه دهم دسامبر (۱۹ آذر) وزارت خزانه داری آمریکا به تحریم افراد حقیقی شامل مسئولان و بازرگانانی از کشورهایی نظیر لیبی، اسلواکی، کنگو و عربستان سعودی نیز اشاره شده است. 

سرکنسول عربستان در استانبول در زمان قتل جمال خاشقجی، روزنامه نگار منتقد حکومت عربستان از جمله افرادی است که نامش در فهرست افرادی که ورودشان به خاک آمریکا ممنوع شده است دیده می شود.

تحریم های حقوق بشری آمریکا براساس قانون ماگینتسکی که در سال ۲۰۱۶ در کنگره به تصویب رسید وضع شده است. این قانون به دولت فدرال آمریکا اجازه می دهد تا ضمن تحریم «ناقضان حقوق بشر» اموال آنها را توقیف و ورود آنها را به خاک ایالات متحده ممنوع کند. 

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

«نقض حقوق بشر» در مصر؛ اعتصاب غذای ۱۳۰ زندانی و افزایش تصاعدی اعدام‌ها

اتحادیه اروپا تحریم‌های حقوق بشری ایران را یک سال دیگر تمدید کرد

هشدار بلینکن: دولت‌های مستبد قرار است در انبوه انتخابات‌ پیشرو با فن‌آوری‌های جدید مداخله کنند