عقبگرد عصرانه دلار در بازار تهران؛ بانک مرکزی شتاب نرخ ارز را مهار کرد

عقبگرد عصرانه دلار در بازار تهران؛ بانک مرکزی شتاب نرخ ارز را مهار کرد
Copyright عکس از رویترز
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

بانک مرکزی ایران با تغییر دوباره قیمت عرضه رسمی دلار در روز سه‌شنبه موفق شد تا در ساعت پایانی معاملات بازار آزاد، نرخ این بازار را وارد به عقب‌نشینی کند.

آگهی

بانک مرکزی ایران با تغییر دوباره قیمت و افزایش عرضه رسمی دلار در روز سه‌شنبه موفق شد تا در ساعت پایانی معاملات بازار آزاد، نرخ این بازار را وارد به عقب‌نشینی کند. 

معاملات روز سه‌شنبه با ثبات نرخ رسمی دلار آغاز شد. در حالی که بانک مرکزی ایران بر حفظ نرخ فروش ۱۳ هزار و ۵۵۰ تومانی دلار آمریکا در سامانه صرافی‌های رسمی اصرار داشت، بازار آزاد تهران شاهد عبور نرخ دلار از مرز ۱۴ هزار تومان بود. در چنین شرایطی بانک مرکزی فاصله نرخ دو بازار را کاهش داد و عرضه در نرخ ۱۳ هزار و ۸۰۰ تومانی را آغاز کرد. 

بدین ترتیب فروش دلارهای نفتی در بالاترین نرخ طی ۶ ماه گذشته تشدید شد و تحت تاثیر همین امر نرخ بازار آزاد در ساعت پایانی معاملات سیر نزولی به خود گرفت و بیش از ۵۰۰ تومان کاهش یافت. همزمان بازارساز بانک مرکزی نرخ عرضه خود را به ۱۳ هزار و ۶۵۰ تومان کاهش داد و عنان قیمت بازار آزاد را در دست گرفت.  

در پایان معاملات روز سه‌شنبه قیمت هر یورو نیز به ۱۵ هزار و ۱۰۰ تومان بازگشت که تنها ۱۵۰ تومان بالاتر از نرخ رسمی بانک مرکزی بود.

بنابراین تنها در فاصله یک ماه، نرخ عرضه دلار توسط بازارسازهای بانک مرکزی ۲۰ درصد افزایش یافت.

در معاملات روز سه‌شنبه بازار طلا و سکه تهران نیز پس از نوسان ۵۰۰ تومانی نرخ دلار  و رشد اندک قیمت جهانی طلا، بهای هر قطعه تمام سکه طلا حدود ۱۰۰ هزارتومان کاهش یافت و به ۴ میلیون ۷۰۰ هزارتومان بازگشت و قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز از ۴۰۷ هزارتومان پایین‌تر آمد.

بازار جهانی طلا طی خرید و فروش‌های روز سه‌شنبه در پی افزایش ۲ دلار و ۵۰ سنتی قیمت، شاهد ثبت نرخ هزار ۴۶۳ دلاری برای هر اونس طلا بود.

**بیشتر بخوانید: **صعود ۲۱ درصدی دلار در یک ماه؛ رئیس بانک مرکزی ایران: صبر ما زیاد است

به اینستاگرام یورونیوز فارسی بپیوندید 

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

وعده رئیس بانک مرکزی ایران محقق نشد؛ صعود دلار شتاب گرفت

ادامه تضعیف ریال ایران در مقابل ارزهای عمده؛ دلار و یورو به قله چهار هفته گذشته صعود کردند

افزایش دوباره نرخ ارز در ایران؛ دلار وارد کانال ۵۷ هزار تومان شد