تشدید درگیری‌ها بین معترضان و پلیس هنگ کنگ در آستانه ۷۰ سالگی چین کمونیست

تشدید درگیری‌ها بین معترضان و پلیس هنگ کنگ در آستانه ۷۰ سالگی چین کمونیست
Copyright عکس از رویترز
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

پلیس هنگ کنگ روز یکشنبه برای متفرق کردن تظاهرکنندگان به شلیک گاز اشک آور متوسل شد. ماموران امنیتی همچنین تعدادی از معترضان را بازداشت کردند.

آگهی

خیابان‌های هنگ کنگ روز یکشنبه صحنه درگیری شدید بین معترضان به دولت محلی با نیروهای پلیس بود.

اعتراضات در هنگ کنگ در حالی بار دیگر اوج گرفته است که دولت چین خود را برای برگزاری جشن‌های هفتادمین سالگرد استقرار حکومت کمونیستی در این کشور آماده می‌کند.

بنا به گزارش‌ها هزاران نفر طی روزهای شنبه و یکشنبه در خیابان‌های هنگ کنگ علیه دولت محلی تظاهرات کردند. اعتراضات در هنگ کنگ که از ماه ژوئن آغاز شد یکی از جدی‌ترین بحران‌های سیاسی در مستعمره سابق بریتانیا از زمان واگذاری اداره امور آن به چین در سال ۱۹۹۷ میلادی محسوب می‌شود.

پلیس هنگ کنگ روز یکشنبه برای متفرق کردن تظاهرکنندگان به شلیک گاز اشک‌آور متوسل شد. ماموران امنیتی همچنین تعدادی از معترضان را بازداشت کردند.

شماری از تظاهرکنندگان اعلامیه‌های نصب شده در سطح شهر به مناسبت هفتادمین سالگرد استقرار حکومت کمونیستی در چین را پاره کردند. تعدادی از آنها همچنین پلاکاردهایی را در دست داشتند که روی آن حکومت چین رژیمی «نازی» توصیف شده بود. برخی از آنها نیز پرچم‌های چین را با علامت «صلیب شکسته» (نشان آلمان نازی) در دست داشتند.

شماری از شرکت کنندگان در تظاهرات روز یکشنبه هنگ کنگ، پرچم اوکراین را در دست داشتند. آنها انقلاب سال ۲۰۱۴ اوکراین را که منجر به سرنگونی حکومت ویکتور یانوکوویچ، رئیس جمهور مورد حمایت روسیه شد الهام بخش حرکت سیاسی خود می‌دانند.

معترضان به دولت محلی هنگ کنگ قرار است روزهای دوشنبه و سه‌شنبه نیز به خیابان‌ها بیایند.

عکس از رویترز
عکس از رویترز
عکس از رویترز
هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

رسیدن به کلاس یک جهانی تا ۲۰۲۷؛ مقام نظامی آمریکا: ارتش چین در حال چینش لازم برای حمله به تایوان است

هنگ کنگ با تصویب قانون جدیدی قدرت دولت را برای سرکوب مخالفان بیشتر کرد

واکنش چین به طرح منع فعالیت تیک‌تاک در آمریکا: منطق واشنگتن منطق راهزنان است