تصمیم دادگاهی در آلمان: خماری ناشی ازنوشیدن الکل نوعی بیماری است

تصمیم دادگاهی در آلمان: خماری ناشی ازنوشیدن الکل نوعی بیماری است
نگارش از یورونیوز
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

این تصمیم دادگاه پس از آن اتخاذ شد که یک سازمان مردم نهاد علیه شرکتی که نوشیدنی ضد خماری عرضه می کرد شکایت کرد که اطلاعات ثبت شده بر روی نوشیدنی ضد خماری نمی تواند نه باعث پیشگیری و نه باعث درمان یک وضعیت بیمارگونه در بدن انسان شود.

آگهی

شراب‌زدگی و خماری در آلمان به عنوان «بیماری» شناخته شد.

دادگاه عالی منطقه‌ای در فرانکفورت آلمان روز دوشنبه تصمیمی را اعلام کرد که بر اساس آن خماری ناشی از نوشیدن مشروبات الکلی از این پس به عنوان بیماری در نظر گرفته می‌شود.

این تصمیم شاید به نفع هزاران آلمانی که از آخر هفته گذشته در جشن آبجو مونیخ شرکت دارند، تمام شود اما می‌تواند کارفرمایان و شرکت‌ها را با کوهی از درخواست‌های مرخصی استعلاجی کارکنان روبرو سازد.

تصمیم دادگاه فرانکفورت پس از آن اتخاذ شد که یک سازمان مردم نهاد علیه یک شرکت تولید نوشیدنی خمارشکن شکایت کرد. شکایت این سازمان مبنی بر این بود که اطلاعات ثبت شده بر روی نوشیدنی نه می‌تواند باعث پیشگیری وضعیت بیمارگونه در بدن انسان شود و نه باعث درمان آن.

دادگاه بر این اساس، این دیدگاه را پذیرفت که مفهوم «بیماری» به معنای نقص کارکرد بدن هر چند به طور حداقلی و موقتی است، حتی در حالی که برای رفع آن نیاز به هیچ درمانی نباشد. خماری وضعیتی است که حدود ۶ تا ۷ ساعت پس از نوشیدن زیاد الکل به فرد دست می‌دهد.

توصیه‌هایی که برای رفع خماری می توان پیشنهاد کرد نوشیدن آب زیاد و خوراکی‌های حاوی چربی در جریان یک مهمانی شبانه پر از الکل است که می‌تواند خماری را کاهش دهد.

پزشکان می‌گویند خماری وضعیتی است که میزان اسیدی بودن خون افزایش می‌یابد، بنابراین بعد از شبی که الکل زیاد نوشیده‌اید مهم‌ترین کار رساندن آب به بدن است. نوشیدن آب و دم‌نوش بهترین اقدام است اما باید از نوشیدنی‌های اسیدی مثل آب پرتقال، قهوه، چای و شکلات اجتناب کرد. پزشکان همچنین توصیه می‌کنند که بعد از بیداری با حالت خماری و سردرد در فردای مشروب‌خواری الکل ننوشید.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

دانشمندان راز سردرد‌های پس از نوشیدن شراب را کشف کردند

تصاویری از پدیکور فیل‌های باغ‌وحش کلن در آلمان

خودداری از کمک به برده ایزدی ۵ ساله در عراق؛ محکومیت عضو سابق داعش در آلمان تائید شد