ظریف: شروع جنگ بسیار آسان است اما پایان دادن به آن غیرممکن خواهد بود

وزیر خارجه ایران در ونزوئلا
وزیر خارجه ایران در ونزوئلا Copyright رویترز
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

رهبران ایران و آمریکا می‌گویند تمایل و اراده‌ای برای جنگ با طرف دیگر ندارند.

آگهی

محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران می‌گوید شروع جنگ بسیار آسان است اما پایان دادن به آن غیرممکن خواهد بود.

آقای ظریف این موضع را در جریان سفر خود به نیکاراگوئه و دیدار با همتای خود در این کشور اعلام کرد. وی افزود ایران تلاشی برای رویارویی با کشورهای دیگر ندارد و صرفا خواهان مناسبات عادی بر مبنای احترام متقابل است. 

در ماه‌های اخیر و همزمان با افزایش تنش‌ها میان ایران و ایالات متحده آمریکا، بسیاری امکان برخورد نظامی هرچند ناخواسته میان دو طرف را بالا می‌دانند.

رهبران ایران و آمریکا می‌گویند تمایل و اراده‌ای برای جنگ با طرف دیگر ندارند.

آخرین اخبار درباره تنش میان ایران و ایالات متحده آمریکا

آقای ظریف همچنین گفت توقیف نفت‌کش بریتانیایی استینا ایمپروی بریتانیا از سوی این کشور، حرکتی برای اجرای حقوق بین‌الملل بوده و نه مقابله به مثل.

بریتانیا اقدام ایران در توقیف نفت‌کش این کشور در تنگه هرمز را غیرقانونی و مصداق دزدی دریایی توصیف می‌کند. جرمی هانت، وزیر خارجه دولت محافظه کار ترزا می‌گوید با توجه به این که این نفت‌کش از قوانین بین‌المللی تخطی نکرده است، تنها دلیلی که می‌توان برای توقیف آن از سوی ایران یافت این است که این کشور این کار را برای مقابله به مثل در برابر توقیف نفت‌کش گریس ۱ در جبل‌الطارق انجام داده است.

بیشتر بخوانید:

بریتانیا چهارم ژوئیه نفت‌کش ایرانی گریس۱ را در نزدیکی جبل الطارق و به اتهام تلاش برای نقض تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه سوریه توقیف کرد. مقام‌های ایرانی و از جمله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، این اقدام بریتانیا را دزدی دریایی خواندند. آقای خامنه‌ای هفته گذشته گفت این اقدام بی‌جواب نخواهد ماند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

روحانی: جنگ با ایران مادر همه جنگ‌هاست

بریتانیا دومین ناو جنگی خود را به منطقه خلیج فارس می‌فرستد

نتانیاهو: ایران بداند که در تیررس جنگنده‌های ماست