ظریف: جز ۳ ساختمانی که به آن محدود شده‌ام، جای دیگری کاری ندارم

تصویر از ویدیوی رویترز
تصویر از ویدیوی رویترز
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

تردد محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران در ایالات متحده آمریکا تنها به سه ساختمان محدود شده است. خبرنگاران از او درباره اعمال این محدودیت‌ها پرسیده‌اند. پاسخ او را در گزارش یورونیوز بخوانید.

آگهی

رفت و آمد محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران در ایالات متحده بنا بر تصمیم مقام‌های این کشور تنها به سه ساختمان محدود شده است. آقای ظریف در جمع خبرنگاران در واکنش به اعمال محدودیت‌ها بر او و هیات همراهش می‌گوید: «برای من مشکلی نیست، من هیچ جا به جز همین سه ساختمانی که به آن محدود شده‌ام کاری ندارم.»

وزیر امور خارجه ایران تنها مجاز است در محدوده بین فرودگاه جان‌اف‌کندی، دفتر نمایندگی ایران، محل اقامت نماینده ایران و مقر ساختمان سازمان ملل در نیویورک تردد داشته باشد.

در همین ارتباط یک خبرنگار از آقای ظریف می‌پرسد: «نظرتان درباره محدودیت‌های اعمال شده بر شما و هیات همراهتان چیست؟ چقدر این محدودیت‌ها کار شما را سخت می‌کند و چقدر آن را یک رفتار محرک از سوی آمریکا می‌دانید؟»

دشواری تردد برای خانواده دیپلمات‌های ایرانی

ظریف نیز اینطور پاسخ می‌دهد: «قطعا این رفتار دوستانه‌ای نبوده است. این تصمیم هیات دیپلماتیک ایران و خانواده‌ آنها را در شرایط غیر انسانی قرار می دهد.»

او همچنین در ادامه تاکید کرد: «ایالات متحده جنگی اقتصادی علیه ایران آغاز کرده است، جنگ اقتصادی نه علیه نظامیان و مقام‌های رسمی که علیه مردم عادی. جنگ اقتصادی که رییس‌جمهور ترامپ با افتخار از آن حرف می‌زند.»

«دیپلمات‌های ایرانی نباید آزادانه در نیویورک تردد کنند»

اعمال محدودیت برای سفر وزیر امور خارجه ایران واکنش سازمان ملل را نیز به دنبال داشت. چندی پیش سخنگوی سازمان ملل نسبت به این تصمیم ایالات متحده واکنش نشان داد و گفت که مذاکره با دفتر نمایندگانی ایران و آمریکا در سازمان ملل در جریان است.

مایک پمپئو، وزیر خارجه ایالات متحده آمریکا یکی از دلایل اعمال محدودیت برای تردد آقای ظریف در نیویورک را نبود امکان تردد برای دیپلمات‌های آمریکایی در تهران عنوان کرده و گفته «دیپلمات‌های ایرانی نیز نباید بتوانند آزادنه در نیویورک تردد کنند.»

تنش میان تهران و واشنگتن پس از خروج آمریکا از برجام و وضع تحریم‌های تازه علیه ایران بالا گرفته است.

**بیشتر بخوانید: **نگرانی سازمان ملل متحد از محدودیت‌های ایجاد شده در سفر ظریف به نیویورک

به اینستاگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران: «ظریف از سریال گاندو به رهبر شکایت کرده است»

سخنگوی دولت ایران: خبرنگار ما خانم مرضیه هاشمی می‌تواند با پمپئو گفت‌وگو کند

ظریف:‌ برابر فشارهای بین‌المللی کوتاه نمی‌آییم