تلاش بحرین برای معافیت شهروندانش از ضرورت اخذ روادید شنگن

تلاش بحرین برای معافیت شهروندانش از ضرورت اخذ روادید شنگن
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

بر اساس اطلاعات منتشر شده، بحرین تلاش دارد که یا شهروندانش با رسیدن به فرودگاههای عضو پیمان شنگن، ویزا دریافت کنند و یا بطور کلی شهروندان بحرینی از ضرورت اخذ ویزا معاف شوند.

آگهی

وزارت خارجه بحرین تلاش می کند تا شهروندانش یا به محض رسیدن به فرودگاه‌های عضو پیمان شنگن، ویزا دریافت کنند یا برای سفر به کشورهای حوزه شنگن از ضرورت اخذ ویزا معاف باشند.

یک نماینده پارلمان بحرین گرفته است که گروهی از پارلمان این کشور اخیرا با مقامات وزارت خارجه درباره این موضوع گفتگو کرده‌اند. وی افزوده است که بحرین اکنون در حال گفتگو برای تغییر گذرنامه‌های کنونی با گذرنامه‌های بیومتریک است تا بتواند به یکی از مقررات شنگن برای اعطای ورود بدون ویزا به کشورهای عضو جامه عمل بپوشاند.

در حال حاضر ۶۲ کشور جهان نیازمند دریافت ویزا برای ورود به حوزه شنگن نیستند. شهروندان این کشورها می توانند بدون ویزا به ۲۶ کشور عضو شنگن سفر کنند.

فرایند رسیدن به توافق با حوزه شنگن برای حذف ویزا، فرایندی زمانبر و دشوار است، بویژه اگر کشورهایی که این تقاضا را دارند نقض حقوق بشر و فساد در کارنامه داشته باشند. 

مرحله نخست توافق با کشورهای عضو شنگن برای حذف ویزا، «نقشه راه آزادسازی ویزا» نام دارد که بر مبنای آن کشورهای متقاضای باید مجموعه شرایطی را که گاه تا یکصد شرط را شامل می شود، اجرا کرده باشند.

ترکیه و کوزوو دو کشوری هستند که پس از گذشته سالها، هنوز بررسی تقاضاهایشان در جریان است با اینکه سال گذشته اعلام شد که این دو کشور تمام معیارهای درخواستی کشورهای حوزه شنگن را دارا هستند.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

مهاجرت غیر قانونی کوزوویی ها به داخل مرزهای شنگن

در حمله پهپادی حوثی‌ها به پاسگاه مرزی بحرین دو نظامی این کشور کشته شدند

بزرگترین اعتصاب غذای دسته‌جمعی در تاریخ بحرین؛ زندانیان حقوق بیشتری به دست آوردند