فرانسه دیگر هزینه استفاده بیماران از داروهای همیوپاتی را نمی‌دهد

فرانسه دیگر هزینه استفاده بیماران از داروهای همیوپاتی را نمی‌دهد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

شرکت فرانسوی بوارون که بزرگترین تولیدکنندهٔ داروهای طب جایگزین در جهان است با انتشار بیانیه‌ای به تندی به این تصمیم واکنش نشان داد.

آگهی

وزیر بهداشت فرانسه اعلام کرد داروهای همیوپاتی دیگر تحت پوشش بیمه‌ درمانی و تأمین اجتماعی این کشور قرار نخواهند داشت.

دولت فرانسه در نظر دارد این طرح را در دو مرحلهٔ یکساله تا سال ۲۰۲۱ اجرا کند. انی‌یس بوزن، وزیر بهداشت فرانسه اعلام کرد این زمان‌بندی به تولیدکنندگان عمدهٔ داروهای همیوپاتی اجازه می‌دهد خود را آماده کنند.

دیده بان بهداشت فرانسه سال گذشته پس از انجام یک بررسی دربارهٔ کیفیت درمانی آنها در بهبود برخی بیماری‌ها، با تأکید بر ناکافی بودن تأثیر این داروها خواستار توقف استفاده از آنها شد.

به تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

خانم بوزن همچنین تأکید کرد مسئولیت این تصمیم را که مخالفان بسیاری دارد شخصا بر عهده گرفته است و افزود که هدف این تصمیم، چنانکه عده‌ای اعلام کرده‌اند، آن نیست که مبلغی (معادل ۱۲۷ میلیون یورو) برای صندوق تأمین اجتماعی ذخیره شود.

این در حالی است که شرکت فرانسوی بوارون که بزرگترین تولیدکنندهٔ داروهای طب جایگزین در جهان است با انتشار بیانیه‌ای به تندی به این تصمیم واکنش نشان داد.

در بیانیهٔ این شرکت آمده است:‌ «محروم کردن فرانسوی‌ها از حق انتخاب (نوع درمان) به کلی با تقاضا و نیازهای بیماران در تناقض است.»

از سوی دیگر در روزهای گذشته کارزاری جدی علیه تصمیم اخیر وزارت بهداشت از سوی شماری از شرکت‌های داروسازی و نیز پزشکان و بیماران برپا شده که تاکنون بیش از ۱/۲ میلیون تن آن را امضا کرده‌اند.

داروهای همیوپاتیک در فرانسه سابقه‌ای طولانی و کابردی بسیار فراگیرتر از دیگر کشورها دارند و توقف حمایت تأمین اجتماعی از این داروها زیان هنگفتی برای شرکت‌های نظیر بوارون در بر خواهد داشت.

بیشتر بخوانید:‌

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

نامه شهرداران ۹ شهر فرانسه به ساکنان: حق ندارید مریض شوید

شرکت سوئیسی گران‌ترین داروی جهان را با قرعه‌کشی به صد بیمار می‌دهد

استعفای مدیر فرانسوی به دلیل تهدید به مرگ پس از تذکر حجاب؛ دولت از دانش‌آموز محجبه شکایت می‌کند