همسر رئیس سابق اینترپل از پلیس بین‌الملل به دادگاه لاهه شکایت کرد

همسر رئیس سابق اینترپل از پلیس بین‌الملل به دادگاه لاهه شکایت کرد
Copyright FRED DUFOUR / AFP
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

«دادگاه تشکیل می‌شود و تصمیم می‌گیرد آیا ناپدید شدن همسر من تنها همانگونه که اینترپل ادعا می‌کند به مقام‌های دو کشور فرانسه و چین ارتباط دارد یا این نهاد خودش هم به وظایفش در ارتباط با خانواده من عمل نکرده است.»

آگهی

همسر رئیس سابق اینترپل که در چین زندانی است روز یکشنبه اعلام کرد که از پلیس بین‌الملل شکایت کرده است زیرا به اعتقاد وی این نهاد از خانواده‌اش محافظت نکرده و با مقام‌های چینی در آنچه وی «اقدام‌های غیرقانونی» عنوان می‌کند همکاری داشته است.

گریس منگ اوایل اکتبر ۲۰۱۸ برای نخستین بار اعلام کرد که همسرش منگ هونگوی پس از سفر به چین در ماه سپتامبر، ناپدید شده و به محل زندگی‌اش در شهر لیون فرانسه (مقر اینترپل) برنگشته است.

یک روز پس از گزارش ناپدید شدن آقای منگ، اینترپل اعلام کرد که وی از سمت خود به‌عنوان رئیس این نهاد کناره‌گیری کرده است.

اینترپل در واکنش به اتهام‌هایی که همسر آقای منگ علیه این نهاد مطرح کرده است، آن‌ها را «بی اساس» دانست و همکاری و یا دخالت پلیس بین‌الملل در اقدام‌های دولت چین علیه رئیس سابق این نهاد را رد کرد.

دادگاه تشکیل می‌شود و تصمیم می‌گیرد آیا ناپدید شدن همسر من تنها همانگونه که اینترپل ادعا می‌کند به مقام‌های دو کشور فرانسه و چین ارتباط دارد یا این نهاد خودش هم به وظایفش در ارتباط با خانواده من عمل نکرده است؟
گریس منگ
همسر رئیس سابق اینترپل

گریس منگ شکایت خود علیه اینترپل را به دیوان دائمی داوری در لاهه ارائه کرده است.

در بخشی از بیانیه منتشر شده توسط وکلای خانم منگ آمده است: «دادگاه تشکیل می‌شود و تصمیم می‌گیرد آیا ناپدید شدن همسر من تنها همانگونه که اینترپل ادعا می‌کند به مقام‌های دو کشور فرانسه و چین ارتباط دارد یا این نهاد خودش هم به وظایفش در ارتباط با خانواده من عمل نکرده است؟»

همسر رئیس سابق اینترپل همچنین گفت که این نهاد او را نسبت به انجام اقدام قانونی تهدید کرده بود. این ادعا توسط اینترپل رد شده است.

چین چند ماه پس از بازداشت آقای منگ علیه وی به اتهام سوءاستفاده از قدرت و گرفتن رشوه اعلام جرم کرد.

حزب حاکم کمونیست چین در ماه مارس در بیانیه‌ای تاکید کرد که تحقیقات درباره آقای منگ نشان می‌دهد وی «مقدار زیادی» از بودجه دولتی را خرج و از قدرتش سوءاستفاده کرده‌ و نیز از اجرای دستورات حزب خودداری می‌کند. همسر این مقام سابق اینترپل، این اتهام‌ها را رد کرده است و گفته که بازداشت شوهرش همراه با انگیزه‌های سیاسی است.

آقای منگ که همزمان معاون وزیر امنیت عمومی چین نیز بود، در نوامبر سال ۲۰۱۶ میلادی در جریان پنجاه و هشتمین مجمع عمومی اینترپل در اندونزی به عنوان رئیس این نهاد انتخاب شده بود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

نامزدی یک افسر اماراتی برای ریاست اینترپل جنجالی شد

رئیس سابق اینترپل اتهامات دادستان چینی علیه خود را پذیرفت

اینترپل خواستار توضیح مقامات چین درباره ناپدید شدن رئیس این سازمان شد