مرگ ملوانان روس در زیردریایی؛ پوتین وزیر دفاع را به محل حادثه فرستاد

عکس تزئینی است
عکس تزئینی است Copyright رویترز
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

چهارده تن از زبده ترین ملوانان نیروی دریایی روسیه در جریان آتش سوزی زیردریایی اتمی حین انجام رزمایش جان باختند.

آگهی

در پی مرگ چهارده تن از ملوانان زبده نیروی دریای روسیه در حی انجام رزمایش، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه وزیر دفاع این کشور را به محل حادثه فرستاد و از او خواست تا هرچه سریعتر نتیجه تحقیقات و دلیل مرگ این ملوانان نیروی دریایی مشخص شود.

ولادیمیر پوتین در سخنان خود با سرگئی شایگو، وزیر دفاع روسیه، اعلام کرد ناوگان دریایی این کشور چند تن از زبده ترین و بهترین ملوانان خود را از دست داده است. به گفته رئیس جمهوری روسیه این افراد قهرمانان ملی کشور بوده اند.

۱۴ تن از خدمه و ملوانان زبده یک زیردریایی اتمی و نظامی روسیه بدلیل وقوع آتش سوزی روز سه شنبه درگذشتند. وزارت دفاع روسیه دربیانیه ای گفت این زیردریایی هنگام تجسس در اعماق آب در حریم دریایی آن کشور و بندرگاه نظامی سورمرسک، پایگاه ناوگان شمالی نیروی دریایی روسیه دچار آتش سوزی شده است.

کرملین نام زیردریایی را اعلام نکرده است اما رسانه های روسیه می گویند یکی از پیشرفته ترین زیر دریایی های اتمی این کشور است. وبسایت روسی «آر بی سی» در گزارشی ادعا کرده که این زیردریایی اتمی مدل «آ اس ۱۲لوشاریک» بوده است.

آخرین بار در سال ۲۰۰۸ میلادی بود که به دلیل نقض فنی در زیردریایی دیگری از ارتش روسیه، ۲۰ نفر جان خود را از دست دادند. اما بیشترین تلفات مربوط به انفجار و غرق شدن زیردریایی اتمی کورسک درسال ۲۰۰۰ بود. ۱۱۸ تن از نظامیان روسیه در جریان این سانحه جان باختند.

به کانال تلگرام یورونیوز بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

پروژه جدید نیروی دریایی اسپانیا؛ شناوری که زیر‌دریایی‌ها و لاشه هواپیماها را از آب بیرون می‌کشد

آتش‌سوزی در یک زیردریایی روسیه ۱۴ کشته بر جای گذاشت

ویدئو؛ لحظه بیرون آمدن زیردریایی‌های‌ هسته‌ای آمریکا از زیر یخ‌های قطبی