دونالد ترامپ: قرار بود ۳ نقطه را در ایران هدف قرار دهیم

دونالد ترامپ: قرار بود ۳ نقطه را در ایران هدف قرار دهیم
Copyright REUTERS/Carlos Barria
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

دونالد ترامپ: شب گذشته تصمیم به حمله به ۳ نقطه مختلف ایران گرفتیم. هنگامی که پرسیدم چند نفر خواهند مرد؟ یک ژنرال پاسخ داد ۱۵۰ نفر. ۱۰ دقیقه قبل از حمله آن را متوقف کردم.

آگهی

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده تایید کرد که قرار بوده با حملات هوایی آمریکا «سه نقطه» در ایران هدف گرفته شوند.

آقای ترامپ روز جمعه در مجموعه‌ای از پیام‌های توییتری به وقایع روی داده در خلیج فارس واکنش نشان داد. او پیام‌هایش را با انتقاد به سیاست‌های باراک اوباما آغاز کرد و نوشت: «رئیس جمهور اوباما با یک معامله مایوس کننده و وحشتناک با ایران انجام داد. به آنها ۱۵۰ میلیارد دلار و همچنین ۱.۸ میلیارد دلار پول نقد داد. ایران در وضعیت بسیار بدی قرار داشت و [اوباما] آنها را از این وضعیت رهانید و برای آنها مسیری آزاد به سمت سلاح‌های هسته‌ای را مهیا کرد و ایران نیز به سرعت به جای تشکر، فریاد زد.»

رئیس جمهور آمریکا در دومین پیام خود نوشت: «مرگ بر آمریکا...من به این معامله پایان دادم، معامله‌ای که حتی توسط کنگره تصویب نشد و سپس تحریم‌های سنگینی را به اجرا گذاشتم. آنها امروز بسیار ضعیف‌تر از زمانی هستند که ریاست جمهوری را آغاز کردم، یعنی زمانی که مشکلات زیادی را در سراسر خاورمیانه بوجود آورده بودند. آنها اکنون در محاصره‌ هستند.»

دونالد ترامپ اینگونه ادامه داد: «آنها روز دوشنبه به یک پهپاد که بر فراز آبهای بین‌المللی در پرواز بود شلیک کردند. ما شوکه شدیم و شب گذشته تصمیم گرفتیم به ۳ نقطه مختلف حمله کنیم. هنگامی که پرسیدم چند نفر خواهند مرد؟ یک ژنرال پاسخ داد ۱۵۰ نفر. ۱۰ دقیقه قبل از حمله آن را متوقف کردم.»

در آخرین پیام توییتری رئیس جمهوری آمریکا نیز نوشته شده است: «شلیک به سمت هواپیمای بدون سرنشین کار درستی نبود. من عجله‌ای ندارم، ارتش ما بازسازی شده، جدید و آماده حرکت است. این ارتش بهترین ارتش در جهان است. از شب گذشته بر تحریم‌های ایران افزوده شد. ایران هرگز نمی‌تواند سلاح هسته‌ای داشته باشد. نه در برابر آمریکا و نه در برابر جهان.»

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

وزیر مشاور در امور خاورمیانه در وزارت خارجه بریتانیا به ایران می‌رود

چرا روحانی از حمله به عین‌الاسد بی‌خبر بود؟ پاسخ کیهان: محرمانه بود، فقط ۱۰ نفر خبر داشتند

واشنگتن‌پست: ایران با دو هدف متفاوت خواستار خویشتنداری گروه‌های مسلح در عراق و لبنان شده است