سرقت مرگبار میلیون‌ها یورو از هواپیمای اتریشی در آلبانی

سرقت مرگبار میلیون‌ها یورو از هواپیمای اتریشی در آلبانی
سرقت مرگبار میلیون‌ها یورو از هواپیمای اتریشی در آلبانی Copyright رویترز
نگارش از مسعود سالاری
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

مقام‌های رسمی بانکی مبلغ ربوده شده را دو و نیم میلیون یورو ذکر کرده‌اند، اما رسانه‌های محلی می‌گویند پول دزدیده شده دست کم ۱۲ میلیون یورو بوده است.

آگهی

چند فرد مسلح با ورود به باند فرودگاه تیرانا، پایتخت آلبانی، میلیون‌ها یورو پول نقد را از درون یک هواپیمای متعلق به خطوط هوایی اتریش دزدیدند.

به گفته مقام‌های آلبانی، روز سه‌شنبه ۲۰ فروردین ماه سه مرد مسلح با پوشش نیروهای امنیتی فرودگاه از مسیر ویژه آتش‌نشانی وارد باند پرواز شده و با تهدید پرسنل بار هواپیما، پول‌های نقد بارگیری شده را دزدیدند. با وجود دخالت سریع مأموران امنیتی، دزدان توانستند از محل بگریزند اما یکی از آنها در تبادل آتش با نیروهای پلیس کشته شد.

در جریان این سرقت، به هیچ یک از کارگران خدمات بار و سایر پرسنل فرودگاه آسیبی وارد نشد.

پلیس آلبانی در پیوند با این دزدی، تاکنون چهار نفر را بازداشت و حدود ۴۰ تن دیگر را بازجویی کرده است.

مقام‌های رسمی بانکی مبلغ ربوده شده را دو و نیم میلیون یورو ذکر کرده‌اند، اما رسانه‌های محلی می‌گویند پول دزدیده شده دست کم ۱۲ میلیون یورو بوده است. هواپیمایی که مورد دستبرد واقع شد این مبلغ را به وین، پایتخت اتریش منتقل می کرد.

بانک‌های خارجی حاضر در آلبانی معمولا پول نقد خود را با هواپیما به وین، پایتخت اتریش منتقل می‌کنند زیرا بانک مرکزی آلبانی ارزهای احتیاطی را قبول نمی‌کند. ارزهای احتیاطی به واحد پول‌های قابل تبدیل گفته می‌شود که در حجم بسیار بالا و با سهولت در بازارهای جهانی مبادله می‌شوند.

پس از این حادثه، هواپیمای اتریشی با سه ساعت تأخیر بالاخره به سمت وین پرواز کرد اما انتقال پول نقد از این فرودگاه به وین به دلایل امنیتی تا اطلاع ثانوی ممنوع اعلام شد.

این نخستین بار نیست که چنین سرقتی در فروداه بین‌المللی مادر ترزا در تیرانا روی می‌دهد. این فرودگاه در سه سال گذشته شاهد دست کم دو مورد مشابه دیگر از سرقت پول نقد در حجم زیاد بوده است.

مطالب یورونیوز را در واتس‌اپ دریافت کنید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

سقوط هواپیما در نزدیک فرودگاه دوبی؛ چهار نفر کشته شدند

نبرد پلیس با قاچاقچیان مسلح در آلبانی

بازرسی اشتباه پلیس از یک خانه؛ زن آمریکایی شکایت کرد و ۳.۷۶ میلیون دلار برنده شد